نکات کلیدی و توصیف نمودار میله‌ ای رایتینگ آیلتس

در این نوشته ما نحوه نوشتن نمودار میله ای (bar chart) رایتینگ آیلتس به همراه توصیه ها و نکته ها آموزش خواهیم داد.  در این درس ما صد در صد نکات ضروری و مهم برای داوطلبان آیلتس رایتینگ آکادمیک توضیح خواهیم داد. شما بایستی نکات مهم زیر را فرا بگیرید.

  • نحوه نوشتن مقدمه (introduction)
  •  تعریف کردن ویژگی های کلیدی
  •  نوشتن Overview
  • نوشتن نتیجه گیری (conclusion)
  • نحوه سازماندهی بدنه پاراگراف ها
  •  نحوه نوشتن جملات پیچیده

نکات کلیدی و مهم نمودار میله ای آیلتس

1 –  مقدمه 

پاراگراف مقدمه (introduction)  را ساده بنویسید. تنها اطلاعاتی که توسط آیلتس داده شده را تفسیر کنید.  پاراگراف مقدمه معمولاً یک جمله است.  واحدهای اندازه گیری در جدول را بیان کنید.  به عنوان مثال

units are measured in ….

2 – overview

به جدول میله ای نگاه کنید و ویژگی های کلیدی را انتخاب کنید. ویژگی های کلیدی شامل موارد حداکثر،  مقدار حداقل و تفاوت های کلیدی است. اطلاعات را جمع آوری کنید و در قسمت overview  بنویسید. به یاد داشته باشید برای آزمون گیرنده بخش overview اهمیت ویژه ای دارد مهمترین قسمت رایتینگ است و ۲۵ درصد نمره را دارد.

3 –  پاراگراف بدنه

شما بایستی بیش از یک پاراگراف بنویسید. معمولاً این بخش دو پاراگراف دارد. در ابتدا تصمیم بگیرید کدام اطلاعات را در هر پاراگراف می نویسید. پاراگراف ها بایستی ترتیب منطقی داشته باشند.

نوشته های زیر را نیز بخوانید

4 –  جملات را با داده ها غنی تر کنید:

 پاراگراف بدنه بایستی با اعداد همراه باشند و اگر شما از اعداد استفاده نکنید احتمالاً نمره ۵ در انجام تکالیف  خواهید گرفت.

5 –  جملات پیچیده:

 شما در بخش اول رایتینگ از جملات پیچیده استفاده کنید. شما بایستی ساختار جملات پیچیده را فرا بگیرید. بهترین راه برای یادگیری جملات پیچیده یادگیری مدلهای پاسخ است.

6 – ابزار های ارتباط:

 من به شما توصیه می کنم از ابزارهای ارتباط به طور گسترده استفاده کنید به عنوان مثال در زیر ما برخی از کلمات و اصطلاحات پرکاربرد رایتینگ آیلتس را آورده ایم.

While

 whereas

 as opposed to

 compared to

 in comparison with 

 تمام این کلمات برای گرفتن نمره بهتر در یکپارچگی نمره که ۲۵ درصد کل نمره شما است کمک می کند. البته مطمئن باشید که به درستی از آنها استفاده می کنید.

7 –  معیار ارزیابی:

 یاد بگیرید که آزمون گیرنده چه چیزهایی از شما در رایتینگ بار چارت انتظار دارد. مطابق با معیارهای آزمون گیرنده تمرین کنید و نیازهای ضروری برای نمره خود را فرا بگیرید.

برای مشاهده نمونه جواب نمودار میله ای کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0