12 نکته ضروری برای آمادگی آزمون رایتینگ آیلتس

ما در این نوشته 12 نکته ضروری برای آمادگی آزمون رایتینگ آیلتس بخش اول برای زبان آموزان آورده ایم. این 12 نکته برای آزمون رایتینگ آکادمیک آیلتس (IELTS) است.

1 – درک بخش اول:

  •  نوشتن گزارش از جدول ها و گراف ها
  • نوشتن 150 کلمه (آزمون گیرنده تعداد کلمات شما را می شمرد و اگر تعداد کلمات کمتر از 150 باشد نمره کسر خواهد شد)
  • مدت زمان این بخش آزمون 20 دقیقه است (زمان بیش از حد نگذارید چون بخش دوم دو برابر نمره دارد)

2 – تست های تمرینی:

سری کتاب های تستی آیلتس تهیه کنید. این کتاب 9 سری دارد که برای آزمون آیلتس منتشر شده است. هر کتاب شامل 4 آزمون آیلتس حقیقی است.

3 – نمره آزمون و معیار ارزیابی

معیار نمره دادن آزمون رایتینگ بخش اول به صورت زیر است:

task achievement (25%)

coherence and cohesion (25%)

vocabulary (25%)

grammatical range and accuracy (25%)

نیازها و تمرین های لازم برای هر کدام را فرا بگیرید.  آزمون گیرنده نمره نهایی شما را از میانگین این چهار معیار بالا محاسبه خواهد کرد.

4 – انواع آزمون رایتینگ بخش اول

شش نوع جدول و نمودار که در بخش اول آزمون رایتینگ آیلتس آورده می شود را فرا بگیرید.

1 – map

2 – diagram

3 – bar chart

4 – table

5 – line graph

6 – pie chart

شما بایستی هر شش نوع آزمون را تمرین کنید تا موقع آزمون مسلط باشید. شما میتوانید ترکیبی از دو نوع را انجام دهید. 

آزمون رایتینگ آیلتس بخش اول

5 – پاراگراف مقدمه :

نوشتن پاراگراف مقدمه را تمرین کنید در اینجا دو مدل پاراگراف مقدمه آورده شده است.

 1 – Here we can see that the grab represented information regarding the number of sales of two companies in two years.

2 – The chart illustrates the number of sales of two companies in 2000 and 2010. 

6 – بررسی کلی رایتینگ بخش اول:

 شناسایی ویژگی های کلیدی برای انواع نمودار ها را تمرین کنید. ویژگی های کلیدی محتوای مرور کلی را تشکیل می‌دهند که اساسی ترین پاراگراف در بخش اول است. یک ویژگی مهم مقدار حداقل و حداکثر و نیز تفاوت عمده بین دسته هاست.  با این حال ، برای نمودار ها شناسایی مراحل کلیدی دشوار است. خیلی از زبان آموزان گیج می شوند که آیا نتیجه گیری داشته باشند یا مرور کلی. مطمئن باشید که صحیح متوجه می شوید.

نوشته های زیر را نیز بخوایند

7 – دایره لغات:

 لیستی از کلمات کاربردی برای هر نوع سوالات را آماده کنید. یک موضوع کلیدی برای نمودار های خطی،  نقشه ها و نمودارهای دایره ای است.  نمودار خطی در رایتینگ بخش اول بیشترین تعداد کلمات برای استفاده دارد.

 برای گرفتن نمره خوب در رایتینگ بخش اول مهم است که از لغات به طور گسترده در پاراگراف ها استفاده کنید. اگرچه احتمال دارد تمرکز بر واژگان باعث اشتباه در نوشتن شما شود ولی استفاده از لغات مختلف در نمره نهایی شما تاثیر مثبت دارد.  املای کلمات در رایتینگ هم مهم است.  املای کلمات خود را نیز چک کنید.

 8 – تاثیر گرامر بر آزمون رایتینگ بخش اول:

 برای گرفتن نمره خوب باید روی ساختارهای جمله پیچیده نیز کار کنید.  برای زبان آموزانی که به دنبال نمره ۶ و بالاتر هستند این امر ضروری است. خوشبختانه ساختار جمله برای بخش اول می توان آموخت و سپس برای تناسب با هر تکلیف تا حدودی تطبیق داد.  در کنار گرامر دقت نیز مهم است.  اشتباهات بیشتری مرتکب شوید نمره شما کمتر خواهد شد. خلاص شدن از شر اشتباهات رایج مهم است.

9 –  ساختار نوشتن بخش اول آزمون رایتینگ:

 شما باید مطمئن شوید که نوشته خود را با ساختار درست می نویسید زیرا بررسی کننده به سازماندهی اطلاعات و پاراگراف بندی توجه می کند. مطمئن شوید که از ساختار مناسب استفاده می کنید زیرا به راحتی می‌توانید نمره خوبی برای سازماندهی بگیرید. ساختار و دستگاه های پیوند دهنده بخشی از معیار انسجام و سازماندهی است که ۲۵ درصد نمره را تشکیل میدهد.

10 – دستگاه های پیوند دهنده:

  پیوند دادن بسیار مهم است. شما باید طیف وسیعی از دستگاه های پیوند دهنده که اطلاعات به یکدیگر متصل می کنند و اطلاعات را به روشی منتظم با هم مقایسه میکنند به آزمون گیرنده نشان دهید. یادگیری پیوند بسیار آسان است. بنابراین مطمئن شوید که به این موضوع توجه دارید. نمودار های مختلف از پیوند دهنده های  مختلفی استفاده می کنند. بنابراین مطمئن شوید هر تمرین را مرور کرده تا بهترین دستگاه های پیوند دهنده را استفاده کنید.

11-  مدل پاسخ به آزمون رایتینگ آیلتس بخش اول:

 از مدل های ایمن پیروی کنید. نمونه پاسخ های زیادی برای دنبال کردن شما در اینترنت وجود دارد اما پیروی از یک مدل ایمن که الزامات تعیین شده توسط آیلتس را برآورده می کند ضروری است.

12 –  استفاده از پاسخنامه را تمرین کنید:

 قبل از آزمون مطمئن شوید که نوشتن در پاسخ نامه رسمی آیلتس برای رایتینگ بخش اول را تمرین کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0