شب کریسمس در غروب 24 دسامبر (Christmas Eve)

شب کریسمس (Christmas Eve) جشنی است که هر سال در غروب 24 دسامبر (روز قبل از کریسمس) برگزار می شود. این شب در میان کشورهای غربی از اهمیت خاصی برخوردار است. این شب هم مثل روز کریسمس ریشه مذهبی و فرهنگی دارد. مجموعه اقداماتی که در این روز انجام می شود عبارتند از

  • خرید هدیه
  • احوالپرسی از یکدیگر
  • هدیه دادن
  • رفتن به کلیسا
  • آماده شدن برای روز کریسمس
  • وعده غذایی متفاوت

در خیلی از کشورهای کاتولیک مثل اسپانیا ، ایتالیا ، مکزیک و …. کلیسا بیشترین و مهمترین خدمات را به مردم ارائه می دهد. مردم معمولا در این روز چیزی نمی خورند ولی در روز کریسمس این کم خوری را جبران می کنند. در برخی از کشورها مثل فنلاند ، دانمارک و بلژیک و … وعده غذایی در بعد از ظهر خورده می شود و بعد از آن به کلیسا ها می روند. در برخی از کشورها مثل آلمان ، سوئد و پرتغال مردم به هم هدیه می دهند. در برخی دیگر از کشورها در این روز درخت کریسمس را به خانه می آورند و تزئین می کنند.

شب کریسمس در غروب 24 دسامبر (Christmas Eve)

مردم چه می کنند؟

بسیاری از مردم در سراسر جهان شب کریسمس (Christmas Eve) را به شیوه های در بسیاری از کشورها مانند استرالیا ، کانادا ، انگلستان و ایالت متحده مختلف جشن می گیرند. کارگران در برخی از کشورها برای آماده شدن یک روز مرخصی می گیرند. در برخی از کشورها شب کریسمس را با غذاهای سنتی کریسمس جشن گرفته می شود.

برخی از مردم با دعوت خوانندگان سرود کریسمس را می خوانند. این سرود ها را خانه به خانه و یا در مکان های عمومی می خوانند. کودکان در بسیاری از کشور های جهان جوراب های کریسمس را آویزان می کنند. آن ها امید دارند که هدیه ای از بابا نوئل در روز کریسمس دریافت کنند. کودکان در فرانسه در شب کریسمس کفش های خود را نزدیک شومینه می گذارند. آن ها معتقد هستند پدر کریسمس (بابانوئل) قبل از سحر می آید و آن ها را با اسباب بازی ، آجیل و شیرینی پر می کند.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0