روز شکرگزاری (thanksgiving day) چه وقت است؟

روز شکرگزاری (thanksgiving day) در ایالات متحده تعطیلات چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر است. روز بعد به جمعه سیاه نیز معروف است.   این روز در دومین دوشنبه ماه اکتبر در کانادا و چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر در ایالت متحده امریکا جشن گرفته می شود. سایر کشورها در سرتاسر جهان تقریبا به همین سبک جشن را برگزار می کنند. اگر چه این جشن ریشه فرهنگی و مذهبی دارد ولی مورد توجه سکولارها هم قرار گرفته است. این مراسم در کشورهای چون هلند ، گراندا ، لیبریا و …. برگزار می شود. دقیقا تاریخ دقیقی از شروع مراسم در گذشته مشخص نیست.

آیا روز شکرگزاری تعطیل رسمی است؟

روز شکرگزاری (thanksgiving day) یک تعطیل عمومی است. این روز برای عموم مردم یک روز تعطیل است و مدارس و اکثر مشاغل تعطیل هستند.

اکثر دفاتر دولتی ، مشاغل ، مدارس ، دانشگاه ها ، کالج ها و سایر سازمان ها در روز شکرگزاری تعطیل هستند. بسیاری از دفاتر و مشاغل به پرسنل اجازه می دهند تا آخر هفته طولانی چهار روزه ای را برای شکرگزاری داشته باشند ، بنابراین این دفاتر و مشاغل نیز در روز بعد از روز شکرگزاری تعطیل هستند. سیستم های حمل و نقل عمومی معمولاً طبق جدول زمانی معمول خود عمل نمی کنند.

روز شکرگزاری یکی از شلوغ ترین دوره ها برای سفر در ایالات متحده است. این می تواند باعث ازدحام بیش از حد شود. رژه های فصلی و بازی های شلوغ فوتبال نیز می تواند باعث ایجاد اختلال در تردد افراد محلی شود.

روز شکرگزاری (thanksgiving day) چه وقت است

جشن خانوادگی

روز شکرگزاری (thanksgiving day) روزی است که مردم ایالات متحده باید از داشته های خود تشکر کنند. خانواده ها و دوستان برای صرف یک وعده غذایی ، که به طور سنتی شامل بوقلمون برشته ، چاشنی ، سیب زمینی ، سبزیجات ، سس کرن بری ، آب میوه و پای کدو تنبل است ، گرد هم می آیند.

در برخی از شهرها و شهرک ها ، رژه هایی در آخر هفته شکرگزاری برگزار می شود. در بیشتر مناطق ، این جشن ها همچنین آغازگر خرید کریسمس است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0