آموزش دیکته گفتن به زبان آموزان در تدریس زبان انگلیسی

در این نوشته قصد داریم دیکته گفتن توسط مربی به زبان آموزان در تدریس زبان انگلیسی را به مربیان به صورت آنلاین آموزش دهیم.

تعریف دیکته

دیکته در تدریس زبان انگلیسی عبارت است آنچه که دیگران گفته اند. در کودکان خردسال ، دیکته راهی برای والدین یا معلم ارائه می دهد تا افکار و ایده های کودک را در هنگام نوشتن مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد. این موارد شامل رفتارهای نوشتاری از قبیل دست خط، تطبیق صداها با حروف برای املای کلمات و تشکیل جمله است.

آموزش دیکته گفتن

یکی از سخت ترین کارها برای یک مدرس در تدریس زبان انگلیسی مخصوصا کودکان یا خردسالان دیکته گفتن است. این سختی ها در روزهای اول که بچه ها هیچ گونه آشنایی با زبان انگلیسی و حروف زبان انگلیسی ندارند مشکل تر هم می شود. در ادامه راه هایی بیان می شود که می تواند راه گشایی برای مدرسان زبان انگلیسی باشد.

large">آموزش دیکته گفتن به زبان آموزان در تدریس زبان انگلیسی
1 – صبور بودن مدرس

مدرس بایستی در دیکته گفتن به شاگردهای خود خیلی صبور باشد. چون بچه ها برای یادگیری به زمان نیاز دارند. اگر معلم صبور نباشد بچه ها با او ارتباط برقرار نمی کنند و کلاس را ادامه نخواهند داد.

2 – خلاق بودن مدرس

اساتید باید این نکته را به یاد داشته باشند که افراد از تکرار خسته می شوند. سعی کنید شیوه تدریس خود را در روش کار تغییر دهید. برخی از کارهای خلاقانه برای بیان دیکته گفتن می تواند به صورت زیر باشد.

مثلا برای تدریس بچه های 4 تا 5 سال می توانید یک شمع روی میز روشن کنید. سپس به بچه ها دیکته بگویید. این کار باعث می شود بچه ها تمرکز بهتری داشته باشند. برای بچه های 8 تا 10 سال می توانید از بازی پانتومیم استفاده کنید. کلمه ها یا جمله هایی که قرار است املا گفته شود به صورت پانتومیم اجرا شود.

فرض کنید که می خواهید حرف u را به بچه ها دیکته بگویید. از بچه ها بخواهید که کلمات یا جملاتی که این حرف دارند را بگویند

نوشتن حروف بزرگ روی وایت بورد است و از بچه ها بخواهید که حروف کوچک را بنویسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0