مجسمه زن در حال سقوط اثر اریک فیشل

شاید مهمترین و بحث برانگیزترین اثری که در ارتباط با یازده سپتامبر خلق شد، مجسمه زن در حال سقوط اثر اریک فیشل (زاده 9 مارس 1948) نقاش، مجسمه ساز، آمریکایی) باشد که نمایش آن به موجی از اعتراض ها منجر شد.که نهایتا تنها با توقف نمایش اثر پایان یافت. برای نیویورکی هایی که صحنه ی هولناک پرتاب شدن ده ها انسان از بالای یکی از بلندترین سازه های جهان و گریختن از سر استیصال افرادی وحشت زده از مرگ به مرگ را هنوز در ذهن داشتند، صحنه مچاله شدن بدن، شکستن گردن و از هم پاشیده شدن زنی در حال سقوط که دست های بی پناهش در هوا رها شده اند می توانست بسیار رقت انگیز باشد.

مجسمه زن اریک فیشل

مجسمه زن اثر اریک فیشل یادآوری چه کسانی است؟

این مجسمه یادآور کسانی است که مرده اند. این یک حجم ساده است، یک زن دقیقاً در لحظه قبل از ضربه. بافت امپرسیونیستی و خشن او باعث حرکت او می شود، با این حال او ظریف است، پاهایش در هوا روی هم قرار گرفته اند، به موازات افق پیش رو، دست چپش را به سمت کسی دراز کرده است.

پس از حمله تروریستی، فیشل بیان کرد که او احساس مسئولیت فوری می کند که از طریق هنر به آن واکنش نشان دهد، تا به مردم کمک کند تا آنچه را که اتفاق افتاده است درک کنند. او گفت که این همان کاری است که هنر در بهترین حالت خود انجام می دهد و اضافه کرد که مجسمه خود را به عنوان «ژستی صادقانه برای بیان درد و آسیب پذیری می بیند. این احساسات بخشی از تراژدی بود.

مجسمه زن اریک فیشل

نوشته های زیر را نیز بخوانید

چرا مجسمه زن برهنه است؟

در بیان اینکه این مجسمه چرا برهنه است گفت: برهنگی در این اثر یک حالت آسیب پذیر است. او توضیح داد که برهنگی به روح آدمی می‌رسد. من ترجیح دادم مجسمه را از طریق اصل زنانه بازنمایی کنم، در مقابل اصل مردانه، زیرا فکر می‌کنم اصل زنانه هنوز برای ما نشان‌دهنده آسیب‌پذیری است.

مجسمه زن اریک فیشل

او گفت که هنر می تواند یک زمان و مکان را برای همیشه ثبت کند و اغلب نمایانگر کاوش در شرایط انسانی است. «این یک دستگاه حافظه است که داستانی چند لایه، پیچیده و متناقض را روایت می‌کند. در برابر تفسیر آسیب پذیر است و آن را زنده نگه می دارد. اولین پاسخ من با تماشای آن این بود: “اگر به هنرمندان نیاز است، اکنون زمان آن است.” 

قطعه ای که فیشل همراه با پیکره ارائه کرده بود به این تداعی واقع گرایانه کمک می کرد.

ما تماشا می کردیم.

ناباور و درمانده

در آن روز وحشی گری 

آنان که عاشقشان بودیم

سقوط کردند

درمانده و ناباور

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0