فستیوال قایق اژدهایی (Dragon Boat Festival)

فستیوال قایق اژدهایی (Dragon Boat Festival) یک تعطیلات سنتی است که یادآور زندگی و مرگ دانشمند معروف چینی کو یوان (چو یوان) است. این جشنواره در تقویم قمری چینی در پنجمین روز از ماه پنجم برگزار می شود.

آیا جشنواره قایق اژدها تعطیل عمومی است؟

جشنواره قایق اژدهایی (Dragon Boat Festival) یک تعطیلات عمومی است. این روز برای عموم مردم یک روز تعطیل است. مدارس و اکثر مشاغل تعطیل هستند.

این جشنواره مدت ها به عنوان یک تعطیلات فرهنگی در چین شناخته می شد. با این حال ، تا سال 2008 جشنواره قایق اژدهایی به عنوان یک تعطیلات عمومی سنتی و قانونی در جمهوری خلق چین شناخته شد.

مردم چه می کنند؟

فستیوال قایق اژدهایی (Dragon Boat Festival) جشنی است که بسیاری در آن پیراشکی (zongzi) می خورند. شراب واقعی می نوشند و با قایق های اژدهایی مسابقه می دهند. فعالیتهای دیگر شامل آویختن نمادهای Zhong Kui (یک شخصیت محافظ اسطوره ای) ، حلق آویز mugwort و calamus ، پیاده روی طولانی ، نوشتن طلسمات و پوشیدن کیسه های دارویی معطر است.

همه این فعالیت ها و بازی ها مانند قرار دادن تخم مرغ در ظهر توسط قدیمی ها به عنوان راهی موثر برای پیشگیری از بیماری ها است. در عین حال ارتقاء سلامتی و رفاه در نظر گرفته می شد. بعضی اوقات مردم برای دفع ارواح شیطانی از طلسم استفاده می کنند. یا ممکن است تصویر ژونگ کوئی ، نگهبان ارواح شیطانی را در درب منازل خود آویزان کنند.

در جمهوری چین ، این جشنواره به عنوان “روز شاعران” به افتخار کو یوان ، که به عنوان اولین شاعر چین شناخته می شود ، جشن گرفته شد. شهروندان چینی به طور سنتی برگ های بامبو پر از برنج پخته را در آب می اندازند. همچنین خوردن پیراشکی تنگتزو و برنج نیز مرسوم است.

فستیوال قایق اژدهایی (Dragon Boat Festival)

نمادها

قایق اژدها یک قایق با نیروی انسانی یا قایق سواری است که به طور سنتی از چوب ساج در طرح ها و اندازه های مختلف ساخته شده است. آنها معمولاً دارای طرح هایی با تزئینات روشن هستند که از 40 تا 100 فوت طول دارند. قسمت جلویی آن شبیه اژدهای دهان باز است و انتهای پشتی آن دارای دم فلس دار است. بسته به طول ، قایق می تواند تا 80 قایقران داشته باشد تا قایق را به حرکت در آورند. یک مراسم مقدس قبل از هر مسابقه ای انجام می شود تا با نقاشی چشم “قایق را زنده کند”. اولین تیمی که در پایان دوره پرچمی را به دست می گیرد ، برنده مسابقه می شود.

زونگ زی یک توپ برنج چسبناک است که پر شده و در برگ ذرت پیچیده شده است. پرکننده ها می توانند تخم مرغ ، لوبیا ، خرما ، میوه ، سیب زمینی شیرین ، گردو ، قارچ ، گوشت یا ترکیبی از آنها باشند. آنها به طور کلی بخارپز می شوند.

گفته می شود که اگر بتوانید یک تخم مرغ خام را دقیقاً در ظهر روز دوشنبه پنجم متعادل کنید ، بقیه سال خوش شانس خواهد بود.

گفته می شود که حلق آویز calamus و moxa در جلوی در ، چسباندن تصاویر Chung Kuei ، نوشیدن شراب hsiung huang و نگه داشتن کیسه های معطر دارای ویژگی هایی برای جلوگیری از شر و ایجاد صلح است. یکی دیگر از رسوم رایج در تایوان “آوردن آب ظهر” است که در آن مردم بعد از ظهر جشن آب چاه را با این باور که همه بیماریها را درمان می کند ، می کشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0