دیمین هرست و شکوفه های گیلاس

دیمین هرست و خلق مجموعه نقاشی های شکوفه های گیلاس

پس از حدود دو سال فعالیت در کارگاه، دیمین هرست اعلام کرد مجموعه نقاشی هایش با عنوان « شکوفه های گیلاس» را در ژوئن آینده در موزه هنرهای معاصر کارتیر پاریس به نمایش می گذارد اما هنوز مشخص نیست که آیا همه آثار در فرانسه نمایش داده می شوند یا خیر. بعضی از آن ها امکان دارد در رم به نمایش درآید. جزئیات کامل قرار است اواسط نوامبر اعلام شود.

دیمین هرست و ورک شاپ مجازی 

حدود 90 اثر در این مجموعه وجود دارد. زمینه ی نقاشی ها آبی است و آسمان را تداعی می کند. شاخه های درختان با ترکیب بندی های متفاوت در تمام آثار اجرا شده اند و شکوفه های گیلاس سراسر شاخه ها را پوشانده است. این شکوفه ها با رنگ های شاد و بهاری صورتی، سفید، سبز رنگ آمیزی شده اند. او در اینستاگرام خود مراحل کار کردن روی نقاشی ها یش را منتشر می کند. این کار باعث شده که مخاطبان او با مراحل کار و نحوه اجرای او آشنا شوند و به نوعی ورک شاپ مجازی از نقاشی است برای تمام هنردوستان جهان. این یک امکان است که در اختیار هنرمندان معاصر قرار گرفته و آن ها می توانند به بهترین شکل از آن در جهت آموزش و معرفی آثار خود استفاده کنند. دیمین هرست به خوبی از این امکان استفاده می کند.

مثل یک بچه در یک فروشگاه شیرینی

هرست رنگ ها را ابتدا با قلمو روی بوم می گذارد و در نهایت با پاشیدن رنگ ها روی بوم به ایجاد بافت های متفاوت می پردازد پس از اجراهای بسیار او خسته روی صندلی با فاصله از بوم قرار می گیرد و به نقاشی خیره می شود اما به محض اینکه احساس کند جایی نیاز به اجرا دارد برمی خیزد و دوباره به پاشیدن رنگ ادامه می دهد. آثار او بوم های با ابعاد بزرگ هستند که عظمت درخت و شکوفه ها را به نمایش می گذارند. هرست با ارسال ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی نشان می دهد نقاشی در کارگاه چقدر سرگرم کننده است. او می گوید: « احساس می کند مثل یک بچه در یک فروشگاه شیرینی است و نمی تواند جلوی نقاشی هایش را بگیرد!”

طنز در تضاد رویش و خزان

آثار او نمایش دهنده چیزی است بین طبیعت گرایی و انتزاع از فاصله دور مخاطب شکوفه های گیلاس را می بیند با رنگ هایی شاد و سرزنده که بسیار چشم نواز است اما از نزدیک با ضربه قلم ها و تاش هایی مواجه می شود که حالتی انتزاعی را تداعی می کند. هرست به روزنامه هنری گفت که “امیدوار است بتوانید طنز را در آثارش نیز مشاهده کنید، زیرا احساس می کند این مجموعه به مفهوم جشن، بهار و زندگی می پردازد در مقابل مرگ و میر چیزها و تیرگی ها.

منبع: theartnewspaper

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0