شیوه های ارتباط با زبان آموزان در یک دوره تدریس زبان انگلیسی

در این نوشته قصد داریم در مورد شیوه های ارتباط با زبان آموزان در یک دوره تدریس زبان انگلیسی با مربیان آموزش دهیم.

شرایط خانوادگی و نحوه برخورد پدر و مادر با فرزند

شرایط خانوادگی در موفقیت و عدم موفقیت یک فرد خیلی موثر است. معلمان برای ارتباط با زبان آموزان در روش تدریس بایستی شرایط خانوادگی را در نظر بگیرند. شرایط خانوادگی به انتخاب زبان آموزان نیست. ولی می توان با مطالعه ، تمرین بر عادت ها ، تربیت و باورهای غلط کسب شده غلبه کرد. البته کار بسیار دشواری است.

کار دیگری که می توان انجام داد این است که پدر و مادرها را نسبت به شرایط فرزندان آگاه کرد و به آن ها آموخت که چگونه با فرزندان خود برخورد کنند. نقش و اهمیت مسئولیت را به آن ها تفهیم کرد.

شرایط سنی :

به طور کلی بهتر است که زبان آموزان در یک محدوده سنی باشند. موضوعات و مطالب مطرح شده برای هر گروه سنی فرق می کند. در صورتی که این امر محقق نشد بهتر است به این اختلاف سنی آگاه بود. آگاهی از شرایط سنی به زبان آموز فشار وارد نشود و یا کلاس مناسب در محدوده سنی او پیدا کرد. آگاهی از ویژگی های شخصیتی افراد در دوره های سنی برای اساتید زبان امری ضروری است.

شیوه های ارتباط با  زبان آموزان در یک دوره تدریس زبان انگلیسی

متفاوت بودن هوش :

زبان آموزانی که استعداد کمتری دارند بهتر است نزدیک معلم باشند و بیشتر از او  سوال پرسیده شود تا معلم اطمینان پیدا کند که او  مطلب را فهمیده است و نسبت به سایر بچه های کلاس تکلیف بیشتری انجام دهد.

تمرکز و عدم ارتباط با معلم:

بعضی از زبان آموزان از شیوه تدریس معلم احساس خوبی ندارند. مدرس باید برای جذب زبان آموزان شیوه تدریس خود را بهبود ببخشد مثلا از اسباب بازی و  وسیله هایی که بچه ها دوست دارند ، موقع تدریس استفاده کند . این کار باعث می شود تمرکز بچه ها هم بیشتر شود.

اجبار کردن زبان آموزان برای یادگیری زبان انگلیسی از طرف والدین :

والدین از فواید و تاثیر زبان انگلیسی در زندگی آگاهی کامل دارند و فرزند خود را مجبور به یادگیری زبان انگلیسی می کنند بی آنکه توضیحی بدهند و از مزایای آن گفته باشند. بهتر است به جای اجبار کردن با شوخی ، بازی ، تشویق و هدیه بچه ها را با میل خودشان به کلاس زبان بیایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0