نحوه‌ی گروه‌بندی سطرها در اکسل

 

گروه‌بندی در اکسل برای ورک‌شیت‌های ساختارمندی که دارای عناوین ستون، بدون سطر یا ستون خالی و یک سطر خلاصه (subtotal) برای هر زیر مجموعه سطر است، به بهترین وجه کار می‌کند. با داده‌های درست سازمان‌یافته، از یکی از راه‌های زیر استفاده کنید.

گروه‌بندی سطرها به صورت خودکار

اگر مجموعه داده‌ی شما فقط دارای یک سطح اطلاعات باشد، سریع‌ترین راه این است که اجازه دهید اکسل به طور خودکار برای شما سطرها را گروه‌بندی کند. در این‌جا نحوه‌ی آن آمده است:

  1. سلولی را در یکی از سطرهایی که می‌خواهیدانتخاب کنید.
  2. به تب Data> گروه Outline بروید، روی فلش زیر Group کلیک کنید و Auto Outline را انتخاب کنید.

نحوه‌ی گروه‌بندی سطرها به صورت دستی

اگر ورک‌شیت شما حاوی دو یا چند سطح اطلاعات است، ممکن است Outline Auto اکسل داده‌های شما را به درستی گروه‌بندی نکند. در چنین حالتی، می‌توانید با انجام مراحل زیر، سطرها را به صورت دستی گروه‌بندی کنید.

توجه: هنگام ایجاد یک آوت‌لاین به صورت دستی، اطمینان حاصل کنید که مجموعه داده‌های شما هیچ سطر پنهانی نداشته باشد، در غیر این صورت ممکن است داده‌های شما به صورت اشتباه گروه‌بندی شوند. ایجاد گروه‌های بیرونی

یکی از زیر مجموعه‌های بزرگتر داده‌ها را انتخاب کنید، از جمله همه‌ی سطرهای خلاصه میانی و سطرهای جزئیات آن‌ها.

در مجموعه داده‌های زیر، برای گروه‌بندی کلیه‌ی داده‌های سطر 9 (East Total)، سطرهای 2 تا 8 را انتخاب می‌کنیم.

در تب Data، در گروه Outline، بر روی دکمه‌ی Group کلیک کرده، Rows را انتخاب کرده و OK را بزنید.

با این کار نواری در سمت چپ ورک‌شیت که سطرهای منتخب را شامل می‌شود، اضافه می‌شود.

با روش مشابه، به هر اندازه که بخواهید می‌توانید گروه‌های بیرونی ایجاد کنید.

در این مثال، ما به یک گروه بیرونی دیگر برای منطقه‌ی North نیاز داریم. برای این کار، سطرهای 10 تا 16 را انتخاب می‌کنیم و بر روی تب Data > دکمه‌ی Group > سپس Rows کلیک می‌کنیم.

نکته> برای ایجاد سریع‌تر یک گروه جدید، به جای کلیک کردن بر روی دکمه Group روی روبین، میانبر Shift+Alt+مکان‌نمای راست را فشار دهید.

آموزش های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *