این سبک هنری یکی از زمینه سازهای مینی مالیسم آرت می باشد.
Op Art
مقدمه مینی مالیسم
|
Op Art 1950-1960 |
|
ویکتور وازارلی |
|
Victor Vasarely |
بریجیت رایلی |
|
Bridget Riley |
یاکو آگام |
|
Yaacov Agam |
جورج روس |
|
George Rousse |
هینز مک |
|
Heinz Mack |
گروه صفر در المان شکل گرفت. |
Zero Group |
|
وازارلی: Victor Vasarely
1- تکرار یک فرم مثلا دایره
2- تقلیل سطوح
3- اثر کلاسیک مدرن است. زیرا:
اثر متکی است به سنت چشم نوازی که قبل از رئالیسم در هنرهای تجسمی جز در دوران کلاسک رواج داشت.
در کلاسیک باور بر این بود که بوم یک پدیده دو بعدی است که وظیفه القای بعد سوم را دارد.
آثار آپ آرت با مفهوم سنتی چشم نوازی و سه بعدی کردن بوم دو بعدی خلق می شوند که آن را تبدیل به اثر کلاسیک می کند. اما چون در قالب مدرنیستی مثل کاندینسکی اجرا می شود. به آن کلاسیک مدرن می گویند.
آثار وازارلی با ما بازی می کنند. ما را به چالش می کشند. در ذهن ما توهم ایجاد می کنند. تمام این جملات برای هنرمند مینی مال آرت تابو است. پس علاوه بر داشتن عنصر تکرار و تقلیل فرم ها اثر نمی تواند در حیطه مینی مالیسم قرار بگیرد.
Bridget Riley
اثر تنش بصری یا روانی می دهد. تنش ها و بیان گری ها در مینی مالیسم جایی ندارد.
Yaacov Agam
ما با حرکت در جلوی اثر باعث می شویم ترکیب بندی هایی متفاوت بسازیم.
George Rousse
مخاطب در یک نقطه می ایستد و از یک زاویه خاص ترکیب بندی اثار او را می بیند اگر زاویه تغییر کند این انسجام بهم می خورد.
Heinz Mack
موتور در اثرش استفاده می کند مثل مجسمه کینتیک آرت و در ادامه آثارش به سمت گروه صفر می رود.
گروه صفر:
تقلیل دادن و حرکت به سمت مینی مال و حذف کامل رنگ حرکت می کند.
دانالد جا د عنوان ایپسفیک آرت را به جای واژه مجسمه و نقاشی ارائه می دهد زیرا باور دارد که واژه های قدیمی برای ارت ورکس دیگر کارایی در زمان حاضر را ندارد. و البته زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد.
Select your comment provider from settings.