کتاب هنر چیدمان

نام کتاب هنر چیدمان (اینستالیشن آرت)

نویسنده: کلر بیشاپ

مترجم: ویشه خاتمی مقدم، کارشناسی ارشد پژوهش هنر

نشر: مهر نوروز

سال چاپ: ۱۳۹۶

صفحه: ۲۵۶

کتاب هنر چیدمان دارای رهیافتی اصیل و نشان دهنده درک عمیق از سوژه است مطالعه سلیس و تحلیل منتقدانه این پژوهش زمینه تفسیرات تازه ای را هم برای کل پدیده های هنر چیدمان و هم برای تک تک آثار فراهم می‌آورد خواندن این کتاب ضروری است که چرا که دارای سهم مهمی در حوزه هنر معاصر و هنر پس از جنگ.

کتاب حاضر تاریخچه تحلیلی از فضای چالش‌برانگیز هنر معاصر را ارائه میدهد که با استفاده از مطالعه موردی از آثار هنرمندان برجسته اینستالیشن آرت چنین استدلال می‌کند: از آنجایی که نیاز هنر چیدمان به مخاطبی است که به طور فیزیکی وارد اثر شده و آن را تجربه کند لذا آثار چیدمان می‌توانند به واسطه نوع تجربه ای که برای سوژه ی تماشاگر فراهم می‌آورند, دسته بندی شوند. بیشاپ علاوه برکاهش در روش‌شناسی هنرمندان مهم چیدمان تئوری تحلیلی آثار آنها را نیز شرح می دهد. این کتاب مصور، بسیاری از اسامی مشهور را مورد ارزیابی مجدد قرار داده و طیف وسیعی از هنرمندان جوان تر را نیز معرفی می‌کند.

کلر بیشاپ استادیار دپارتمان تاریخ هنر در مرکز تحصیلی دانشگاه سیتی در نیویورک می باشد و مطالب زیادی را برای مجلات هنری و همینطور روزنامه ایونینگ استاندارد لندن نوشته است.

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0