چگونه نقاشی انتزاعی کنیم

چند بار است که به یک نقاشی انتزاعی نگاه کرده اید و شنیده اید که کسی می گوید “من هم می توانم این کار را بکنم!” در حالی که نقاشی انتزاعی برای بعضی ها آسان به نظر می رسد ، در واقع می تواند چالش برانگیزتر از نقاشی سنتی یا کلاسیک باشد. دلیل این امر آن است که هنر انتزاعی از قوانین و قراردادهای کلاسیک سرپیچی می کند، قواعد را می شکند و تصمیم می گیرد هنرش چگونه باشد. در ادامه برای شروع نقاشی انتزاعی یکی از روش ها را توضیح می دهیم.

بوم  و رنگ را انتخاب کنید.

 بوم آماده در اندازه های مختلف در فروشگاه های لوازم هنری وجود دارد و می توانید خریداری کنید. اگر زیرسازی بوم را ترجیح می دهید ، با انواع مدیوم ها می توانید آن را انجام دهید. تصمیم بگیرید که از آکریلیک یا از روغن می خواهید استفاده کنید. آکریلیک ها بو ندارند و سریع خشک می شوند. از طرف دیگر رنگ روغنها معمولاً دیرتر خشک می شود. لباس کار بپوشید یا لباسی که اگر رنگ ریخت نگران تان نمی کند زیرا به شما امکان می دهد تا بیشتر روی نقاشی یا روند هنر انتزاعی تمرکز کنید. ممکن است بخواهید روزنامه ها را برای جلوگیری از افتادگی رنگ و لکه استفاده کنید.

ایجاد بافت روی زمینه اثر

یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد بافت مخصوصا اکرلیک استفاده از خمیر جسو است. جسو خمیر نرمی است که از جذب روغن روی پارچه و بوم و سایر سطوح جلوگیری می‌کند. جسو برای زیرسازی، برجسته‌کاری و استحکام نقاشی بسیار مهم است. پس از استفاده از آن روی سطح کار با کاردک، چاقو، چنگال، شانه یا هر وسیله ای دیگر می توانید بافت ها و فرم هایی را ایجاد کنید که متناسب با ایده شما برای ایجاد بافت باشد. البته می توانید بوم را بافت ندهید و خالی بگذارید. هیچ قانونی برای هنر انتزاعی وجود ندارد که بگوید شما باید زمینه بافت دار داشته باشید. بسیاری از هنرمندان به سادگی نقاشی را روی بوم خالی شروع می کنند.

از نوار چسب کاغذی استفاده کنید.

برای ایجاد خطوط متفاوت و متقاطع روی بوم از نوار چسب کاغذی استفاده کرده و چندین خط را روی آن قرار دهید و اشکال هندسی مانند مثلث ، مربع و مستطیل ایجاد کنید. هدف ، ایجاد تصاویری انتزاعی است. خطوط ایجاد شده به شما کمک خواهند کرد که نقاشی تان دارای خطوط واضح و متنوع باشد. به جای نوار چسب های کاغذی از خط کش و مداد نیز برای ایجاد خطوط می توانید استفاده کنید.

رنگ های خود را انتخاب کنید.

تصمیم بگیرید که برای تکمیل نقاشی خود از کدام رنگ استفاده خواهید کرد. آنها را روی پالت مخلوط کنید. شما همچنین می توانید رنگ ها را مستقیماً روی بوم مخلوط کنید اما اگر تجربه کافی نداشته باشید باعث می شود تا کنترل ترکیب رنگ از دست شما خارج شود.

نقاشی انتزاعی

رنگ ها را بین خطوط بکشید

رنگ ترکیبی مورد نظر خود را روی بوم بکشید و قلم موی خود را در فضای خالی بین نوارها بکشید. نگران رنگ کردن نباشید اگر رنگ روی نوار چسب ها رفت، مشکلی برای ادامه نقاشی پیش نخواهد آمد. برخی از هنرمندان انتزاعی ، رنگ های نقاشی خود را قبل از شروع نقاشی مشخص می کنند و پیش طرحی برای کار خود مشخص می کنند اما برخی دیگر به سادگی نقاشی می کنند و در حین کار تصمیم می گیرند که از چه رنگهایی در نقاشی خود استفاده کنند.

نوار چسب های کاغذی را بردارید

به محض اینکه تصمیم گرفتید مرحله رنگ گذاری رو به اتمام است، نوار چسب ها را بردارید. اگر می خواهید لبه های واضح و شفاف داشته باشید ، نوار را در حالی که رنگ هنوز خیس است، بردارید. وقتی رنگ خشک شد، ممکن است هنگام برداشتن نوار چسب ها، لبه های خطوط کمی خشن به نظر برسد.

رنگ آمیزی فضای خالی را انجام دهید

پس از برداشتن نوار چسب، متوجه می شوید که خطوط سفیدی از جایی که نوار بوم را پوشانده است، باقی مانده است در حالی که می توانید آن را به همان صورت رها کنید یا دوباره با رنگ های دیگر و حتی با نقوش آن ها را پر کنید. رنگ کردن فضای خالی نوار ها، اختیاری است.

Select your comment provider from settings.

3 پاسخ

  1. درود
    متن خوبی بود
    فکر میکنم لازم بود این نکته را هم متذکر شوید که قبل ا شروع نقاشی انتزاعی، باید به درکی از هنر و زندگی رسید و این سبک، فقط تکنیک نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0