چگونه در مورد هنر خود بنویسیم

نوشتن درباره هنر خود  

وقتی از هنرمندان خواسته می شود درمورد کارهای خود بنویسند، اغلب شکایت می کنند: “چه هدفی از نوشتن درباره هنر من وجود دارد؟ من نویسنده نیستم ، من یک هنرمندم!

هدف از نوشتن درباره هنر

هدف از نوشتن درباره هنر، روشن کردن کار شماست. منتقدان بعد از معروف شدن ، وظیفه نوشتن درباره آثار شما را بر عهده خواهند گرفت، اما اکنون، نوشتن به عهده شماست. مخاطب استیتمنت هنرمند را وقتی می خواند که ارزش خواندن داشته باشد. یک استیتمنت خوب باید تلاشی واقعی داشته باشد جهت ایجاد ارتباط صادقانه و سودمند برای مخاطب اثر هنری شما. یک هنرمند حرفه ای بهتر است علاوه بر تولید اثر به نگارش در خصوص هنر خود نیز مسلط باشد. زیرا به او کمک خواهد کرد که آثار خود را برای مخاطب و اهالی هنر بیشتر و بهتر معرفی کند.

  1. موارد کاربرد نوشته هنرمند
  2. نگارش استیتمنت برای مجموعه آثار هنرمند
  3. نگارش زندگی نامه هنرمند
  4. نگارش ایمیل به گالری های هنری
  5. پروفایل در رسانه اجتماعی هنرمند
  6. نگارش پروپوزال برای موزه های هنری
  7. نگارش استیتمنت برای دریافت کمک هزینه تحصیلی
  8. نگارش استیتمنت برای درخواست اقامت های هنری
  9. نوشتن صفحه “درباره ما” در وب سایت هنرمند

علاوه بر این موارد هنرمند با نوشته هایی که در خصوص آثار خود می نویسد به خود شناسی می رسد زیرا بخشی از آثار هنرمند در فرایند اجرا به صورت ناخوداگاه اتفاق می افتد و فکر کردن و نوشتن در خصوص آن موارد باعث می شود که هنرمند در مسیر خلق آن مجموعه آگاهی بیشتری نسبت به پروژه اش داشته باشد.

چگونه نمایشگاه هنری برگزار کنیم.

  1. بنابراین، چگونه شروع می کنید؟
  2. با صدای خودتان بنویسید. از “من” و “برای من” و “متعلق به من” استفاده کنید. استیتمنت درباره مجموعه اثار هنرمند است نه خود او.
  3. مقدمه چینی نکنید از اصل مطلب شروع کنید و در خط و پارگراف اول جان مسئله را بیان کنید.
  4. هنگامی بنویسید که در شرایط مناسبی هستید استراحت کافی داشته اید و تمرکز لازم را برای نگارش دارید.
  5. استیتمنت بهتر است خالی از کلمات پرطمطراق و شاعرانه نویسی باشد. زبان ساده همیشه بهترین است.
  6. استیتمنت نباید تخیلی یا فانتزی به نظر برسد بهتر است با واقعیت آثار شما ارتباط مستقیم داشته باشد.
  7. استیمنت اگر از تجارب شخصی باشد, غنای بیشتری خواهد داشت؛ اما مسئله شخصی شما باید به صورتی نوشته شود که در فضای کلی برای مخاطب در سراسر دنیا بتواند قابل فهم باشد اما نباید به سمت کلی گویی نیز رفت. بهتر است اعتدال را رعایت کیند.

آیا می توانید تفاوت این دو نسخه را از یک نقاشی انتزاعی مشاهده کنید؟

تلاش اول:

“آثار من در مورد دوگانگی های مهم زندگی بشری است. مانند زایش و مرگ، تکثر و یکپارچگی، تفکر و تخیل. من مشاهداتم را از هستی  ثبت می کنم. “

نوشتن خوب در مورد هنر انتزاعی کار سختی است ، این متن کلی گویی دارد به صورتی که خود هنرمند در آن دیده نمی شود. مخاطب نمی تواند او را پیدا کند یا با هنر او ارتباط برقرار کند. وقتی از او خواسته شد اولین پیش نویس خود را کنار بگذارد و فقط بگوید کار او درمورد این کار چیست ، بلافاصله پاسخ داد: “همه چیز!” این پاسخ صادقانه به آغاز یک جمله خوب تبدیل شد.

تلاش دوم:

“وقتی مردم از من سؤال می کنند که کار من چیست ، من فقط می توانم به” همه چیز “پاسخ بدهم. نقاشی های من از زندگی روزمره من ناشی می شود و تلاش برای درک جهان است. آنها آرزوها و رؤیاهای من را برای دنیای بهتر ابراز می کنند، در حالی که من به کشف ویژگی های زندگی مثل شادی ها، غم هاف ناامیدی می پردازم… “

بنابراین، چگونه استیتمنت خود را بنویسیم؟ در اینجا 7 سؤال وجود دارد که به شما کمک می کند تا درباره آنچه می خواهید بگویید فکر کنید. شما می توانید از آنها برای تهیه استیتمنت جدید یا تجدید نظر در مورد خود استفاده کنید.

  1. هدف شما به عنوان یک هنرمند چیست؟ چرا فعالیت هنری انجام می دهید؟
  2. به چه موضوعات یا ایده هایی برای خلق اثر هنری علاقه دارید؟
  3. چگونه می توانید از ایجاد یک اثر هنری جدید الهام بگیرید؟
  4. – فرایند خود را توصیف کنید. چگونه می توانید مواد و متریال را انتخاب و کار کنید؟
  5.  مخاطب وقتی به کار شما نگاه می کند باید چه نکاتی توجه کند؟ آیا جزئیات یا تکنیک خاصی برای شما وجود دارد؟
  6. هنرمندان دیگر به خصوص آنهایی که تحسین می کنید چه کسانی هستند؟ آنها چه تاثیری بر شما داشته اند؟
  7. چه چیز دیگری می خواهید بینندگان بدانند ، تا به آنها در ارزیابی هنر شما کمک کنند؟

سه سؤال اول با هم همپوشانی دارند ، زیرا آن ها راه‌های مختلفی برای شماست که در مورد هنر خود فکر کنید. این اغلب سخت ترین قسمت برای نوشتن است ، بنابراین اگر پاسخ دادن به آن ها پیچیده است می توانید سؤالات دیگر را پاسخ دهید و در انتها به سوالات اول برگردید. سؤالات 4 و 5 از شما می خواهد که درباره فرایند یا پروسه و مواد یا متریال آثار خود اطلاعاتی بنویسید. بهترین شیوه نوشتن درباره جزییات کار است. وقتی می خواهید درباره هنر خود بنویسید ، از پنجره خیره نشوید! به کار خود و متریال مورد استفاده برای ساختن آن دقت کنید.

در اینجا چند نمونه از هنرمندان خاص ذکر شده است:

“من قسمتهایی از نور را بر روی برگها نقاشی می کنم، این رنگ به آن لکه های نور تبدیل می شود که در فضای کار می چرخد.”

“به عنوان مثال ، من این مجموعه را” رهایی از صدا “می نامم زیرا شهر در ترکیب بندی های من از دور دیده می شود …”

“مجسمه های من از مواد غیرمعمول، مانند روبان های مختلف ، پاک کننده های لوله و پولک …”

سوال 6 از شما می خواهد در مورد هنرمندانی که از شما الهام گرفته اند فکر کنید. دو یا سه نفر را انتخاب کنید و توضیح دهید که چگونه کار آنها بر روی شما تأثیر می گذارد. خاص باشید. ممکن است از پالت رنگی یا موضوع یا تکنیک آنها استفاده کنید.

سؤال 7 به شما امکان می دهد چیز دیگری را که می خواهید مردم بدانند ، اضافه کنید. فقط مطمئن باشید تمرکز را روی هنر خود نگه داشته اید.

بیانیه شما احتمالاً 3 یا 4 پیش نویس سخت خواهد داشت؛ زیرا در تلاش هستید تا حقیقت را درباره هنر خود بگویید. پیش نویس اول ممکن است پر از تکرار و زبانی ناخوشایند باشد. من این را “پیش نویس زشت” می نامم. نگران نباشید ، به آنجا خواهید رسید. در نظر داشته باشد که نسخه نهایی نباید بیشتر از یک صفحه باشد ، و ایده آل است که کوتاه تر از آن باشد. با پیشرفت در زمینه هنر و ارتقای خود، این بیانیه را نیز مرور خواهید کرد. وقتی مجموعه جدید یا رسانه جدید کار کنید ، ممکن است یک بند یا دو مورد نیز به استیتمنت اضافه کنید. متن شما زنده است و با شما رشد می کند. در نهایت می توانید از نویسنده‌ای برای نگارش استیتمنت کمک بگیرد

 

Select your comment provider from settings.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0