چگونگی نگارش نقد

برای نگارش نقد در خصوص آثار هنری شیوه های زیادی وجود دارد. کتاب ها و مقالات هنری هر کدام از زاویه ای ای به این موضوع پرداخته اند در ادامه مواردی را به صورت کلی در خصوص نگارش نقد هنری ارائه خواهد شد.

انتخاب شیوه نامه:

می توانید در کتابخانه‌ها و کتابفروشی ها به دنبال شیوه نامه ها و راهنماهای سبک بگردید شیوه نامه به شما می‌آموزد که چطور نوشته تان را به بخش‌های مشخص تقسیم و فهرست منابع و کتاب‌شناسی تان را عرضه کنید. برای خود سبکی برگزینید و از آن پیروی کنید انتخاب شما دل بخواهی است اما نخست باید در یابید که سبک مورد پذیرش فضای مطالعاتی شما کدام است.

تشخیص مخاطب:

هنگامی که موضوع کارتان روشن شد باید جامعه مخاطب تان را انتخاب کنید اگر برای ناشر مشخصی می‌نویسید با نشریات و طیف نوشته هایی که چاپ می‌کند آشنا شوید هم مجله و نشریه از شورای دبیری تشکیل شده که نشانی دفترهای آن پشت جلد در شناسنامه نشریات آمده است. گاهی ممکن است در این شناسنامه سیاست ها و دیدگاه های آنان نیز آورده شده باشد برای مثال ناشری از دست نوشته ها و مطالب داوطلبانه استقبال می‌کند و این نکته را در قالب شعاری در شناسنامه کتاب های خود قید می‌کند. می‌توانید با دفتر ناشر مورد نظر تماس بگیرید و خط مشی آنها را جویا شوید حتی می‌توان با یکی از دبیران انتشارات قرار ملاقات بگذارید هیچ گاه نباید نوشته هایتان را به بیش از یک ناشر تسلیم کنید اگر چنین کاری کردید حتما این موضوع را با آنها در میان بگذارید.

آغاز نگارش:

کارتان را آغاز کنید پیش از هر کار سراغ اثر بروید و در آن غرق شوید اگر از میان آثار حق انتخاب دارید همه این انتخاب ها را بررسی کنید هر چه زودتر آثار منتخب تان را بشناسید. تعدادی را انتخاب کنید که توجه تان را بیش از باقی جلب می‌کند یا درباره‌شان دانش بیشتری دارید اگر از رویکردتان مطمئن هستید موضوع تان را محدود کنید اگر انتخاب موضوع با خودتان است و با این که این کار دل بخواهی اما باید هرچه زودتر انجام شود هرچه بیشتر به موضوع علاقه‌مند باشید از نوشتن درباره آن بیشتر لذت خواهید برد. برای نوشتن باید به توصیف اثر، تفسیر، داوری، مشاهده ها، دانش و تجربه شخصی تان رجوع کنید. در چنین وضعیتی مشاهده ها و دانشتان درباره هنر و هستی مهمترین منبع شما خواهد بود.

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0