فنگ شویی (Feng Shui) چیست و چه تاثیری دارد؟

در این نوشته فنگ شویی (Feng Shui) ، تاثیرات استفاده از آن و عناصر به کار رفته توضیح داده می شود.

تاریخچه

دیدن اینکه فنگ شویی (Feng Shui) از قرن نهم قبل از میلاد وجود داشته است ، و امروزه نیز محبوب است به این معنی است که تأثیر تاریخی داشته است. فنگ شویی در حدود ۶٠٠ سال قبل از میلاد مسیح توسط حکیم لائو تسه بنیانگذار تانونیسم تدوین گشت، و شکوفایی بزرگ فنگ شویی در 770-475 قبل از میلاد اتفاق افتاد.

طبق تحقیقات به عمل آمده توسط دانشمندان فنگ شویى متعلق به قرن دوم قبل از میلاد و کتب شاهزاده اى به نام هواى نان (Huani nan) و مکتبى به نام اى جینگ (I Ging) در قرن ششم میلادی دست نویس هاى معابد تون هوانگ (Ton Huang) است. در قرن هشتم میلادی علم و هنر فنگ شویى حدود ۶٠٠ سال قبل از میلاد مسیح توسط حکیم لائو تسه بنیانگذار تانونیسم تدوین گشت .

تأثیرات استفاده از آن

فنگ شویی (Feng Shui) مجموعه ای از اصول است که به همسویی فضای زندگی فرد با آنچه هستند و آنچه می خواهند کمک می کند. هزاران سال است که این روش وجود دارد ، اما هنوز این موضوع قدیمی نشده است.. در حقیقت ، در سال های اخیر شاهد ظهور مجدد غرب بوده ایم ، در حالی که هزاران مشاور آموزش دیده فنگ شویی در حال حاضر در سراسر کشور خدمات ارائه می دهند. به طرز عجیبی ، حتی دونالد ترامپ در سال 1995 یک مشاور فنگ شویی را استخدام کرد.

“آیا می خواهید زندگی خود را تغییر دهید؟ یک راه ساده برای انجام این کار این است که محیط خود را تغییر دهید. ” یک متخصص ، که فنگ شویی را یک هنر و یک علم می داند ، او در حال حاضر روی یک کتاب با دانشمندان و محققان همکاری می کند تا امید داشته باشد که چگونه فنگ شویی در واقع از بین می رود. تاثیراتی که فنگ شویی بر ما خواهد گذاشت عبارتند از:

الف) کاهش استرس

ب) ایجاد آرامش

ج) ایجاد امنیت

د) اضافه کردن جریان مثبت

فنگ شویی (Feng Shui) چیست و چه تاثیری دارد؟

عناصر به کار رفته :

فنگ شویی (Feng Shui) با هماهنگ کردن جریان انرژی خود به شما کمک می کند از فضای زندگی خود بیشترین استفاده را ببرید. فنگ شویی جهان را به پنج عنصر تقسیم می کند:

چوب: خلاقیت و رشد
آتش: رهبری و جسارت
زمین: قدرت و ثبات
فلز: تمرکز و نظم
آب: احساس و الهام
کار کردن برای ایجاد تعادل مناسب بین این پنج عنصر در خانه می تواند به ویژگی های مربوطه آنها در زندگی شما کمک کند.

استادان چینی فنگ شویی همچنین ابزاری به نام نقشه Bagua ابداع کردند که مناطق مختلف زندگی یا ایستگاه هایی از جمله سلامتی ، ثروت ، ازدواج و شهرت را برای ذکر چند مورد ارائه می دهد. این مناطق با قسمتهای مختلف یک ساختمان یا فضای زندگی در ارتباط هستند.

طبق نظر فنگ شویى با ایجاد تعادل میان ۵ عنصر بنیادى ( چوب ، آتش ، خاک ، آهن یا فلز ،آب ) می توان تغییر انرژى را در یک مکان  ایجاد کرد . با تقویت انرژى حیات و مکان ها مانع از نشر انرژى منفى و امواج مخرب مى شود

مکان های مورد استفاده :

ف فنگ شویی (Feng Shui) را می توان در محیط های زیر اجرا کرد.

خانه

رستوران ها

اداره ها

مغازه ها

کافی شاپ ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0