طراحی از حفظ

در شیوه طراحی از حفظ از مدل خواسته می شود تا پشت سر هم سه حالت مختلف بگیرد و هر کدام نیم دقیقه طول بکشد و سپس از نظر دور شود تا دیگر نتوانیم آن را ببینیم. هنگامی که مدل در حالت پز گرفتن است از طراحی خودداری کنید. در جای خود بنشینید و تمام حرکت مدل را با تمام بدنتان حس نمائید. در ادامه:

در ظرف یک دقیقه از این حالات طراحی کنید. حتی اگر حالتها در خاطر شما بصورت مبهم است باز هم چیزی را روی کاغذ در مدت یک دقیقه پیاده کنید.

در آغاز ممکن است از کشیدن عاجز شوید ولی هر طور که هست چند خطی روی کاغذ بکشید و به همین کوشش خود ادامه دهید. بزودی پی می برید که قادرید یکی از آن سه حالت را به خاطر آورده و طراحی کنید و کمی بعد متوجه خواهید شد که بقیه مدل ها را نیزدر حین کار کردن به یاد خواهید آورد. هیچ احتیاجی نیست که در یادآوری حالت، از هوش و عقل استفاده کنید بلکه فقط با عضلا خودتان حرکت و حالت را حس نمائید.

شما می توانید طراحی از حفظ را از حالتهای سریع که تعداد آن ها به دلخواه شماست تمرین کنید و به طراحی بپردازید. هر موضوعی که برای مطالعه حالت در نظر بگیرید برای طراحی خیالی مناسب خواهد بود. در واقع هر موضوعی برای اینکار مفید خواهد بود.

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0