روش ترکیب تصاویر –کلاژ

از روش ترکیب تصاویر و کلاژ برای شروع طراحی ذهنی می توان استفاده کرد.در این روش می توان با تصاویری که در اختیار دارید کار را آغاز کنید می توان تصاویر را به سه صورت زیر قرار داد.

  1. چیدمان تصاویر کنار هم
  2. چیدمان تصاویر روی هم 
  3. چیدمان تصاویر در ارتباط با هم

روش ها ی مختلفی برای ترکیب تصاویر وجود دارد که بسته به ذوق افراد موجب امکانات نامحدودی در طراحی می شود.تنوع بافت ها که از کنارهم قرار گیری تصاویر به وجود می آید باعث به وجود آمدن تصاویر غیر عادی و پیچیده می شود.با انجام دادن این تمرین می توان کاربرد نیروی ریتم، حرکت، هماهنگی را تجربه کرد.

  1. -برش دادن تصاویر به صورت افقی و عمودی و رشته هایی که از این طریق به هم بافته شده اند.
  2. – استفاده از تصاویر متنوع در یک کادر
  3. -استفاده ازترکیب  تصاویر سیاه و سفید با تصویر رنگی
  4. -ترکیب عناصر در حالتی غیر عادی و غیر واقعی

ذهن ما همواره در حال طراحی می باشد و قوه تصور، تخیل و توهم ما همیشه در حال کار است. در خواب و بیداری مدام در حال نگریستن به تصاویر درونی وبیرونی اطراف خودمان هستیم. بنابراین ذهن ما لحظه ای از تصویر سازی خودآگاه و ناخودآگاه غافل نیست.باید دانست که چگونه می توانیم این قوای ذهنی را فعال تر کنیم، امکانات متعدد و متنوع قوای ذهنی را بشناسیم وآنها را در رابطه با طراحی به کار ببندیم.  روش ترکیب تصاویر و سپس روش طراحی آزاد برای کسانی که اولین بار شروع به طراحی می کنند بسیار مفید است و هنرجوبان می توانند با این روش قوای ذهنی خود را پرورش دهند.

 

Select your comment provider from settings.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0