تلفظ (pronunciation) زبان انگلیسی + آموزش گام به گام

در اینجا قصد داریم تلفظ (pronunciation) زبان انگلیسی را به صورت گام به گام به زبان آموزان آموزش دهیم.

تلفظ (pronunciation) زبان انگلیسی چیست؟

شیوه بیان تلفظ یک کلمه در زبان انگلیسی تلفظ (pronunciation) می گویند. برای تلفظ کلمات ، هوا از ریه ها از طریق گلو و تارهای صوتی ، از طریق دهان ، از کنار زبان و از بین دندان ها و لب ها بیرون می آوریم. (گاهی اوقات هوا از بینی ما نیز عبور می کند)

برای تغییر صدایی که تولید می کنیم عمدتا از ماهیچه های دهان ، زبان و لب ها برای کنترل شکل دهان و جریان هوا  استفاده می کنیم. اگر بتوانیم شکل دهان و جریان هوا را به درستی کنترل کنیم تا تلفظ ما واضح تر می شود و دیگران راحت تر ما را درک می کند.

گویندگان زبان های مختلف تمایل دارند ماهیچه های مختلف دهان را برای تلفظ رشد دهند. وقتی به یک زبان خارجی صحبت می کنیم ممکن است ماهیچه های ما برای آن زبان به خوبی رشد نکرده باشند و تلفظ آن برای ما دشوار تر خواهد بود. با تمرین تلفظ زبان خارجی عضلات ما رشد کرده و تلفظ بهتر می شود.

علاوه بر ایجاد صداهای مصوت (vowel) و صامت (consonant) صحیح با استفاده از ماهیچه های دهان ، زبان و لب جنبه های مهم دیگری نیز در تلفظ وجود دارد.

استرس کلمات

تاکید بر جاهای خاص در یک کلمه را استرس کلمات در زبان انگلیسی گویند. تاکید بر کلمات خاص در یک جمله را استرس جمله گویند. استرس کلمه کلید جادویی شما برای درگ گفتاری انگلیسی و تلفظ (pronunciation) است. افراد بومی انگلیسی از استرس کلمه به طور طبیعی استفاده می کنند. استرس کلمات آنقدر برای آنها طبیعی است که حتی نمی دانند از آن استفاده می کنند. افراد غیربومی که بدون استفاده از استرس کلمات انگلیسی با افراد بومی صحبت می کنند با دو مشکل مواجه می شوند.

درک سخنرانان بومی برای آن ها دشوار است بویژه آن هایی که سریع صحبت می کنند.

زبان مادری ممکن است درک آن ها دشوار باشد.

استرس جمله در زبان انگلیسی

استرس جمله موسیقی گفتاری انگلیسی است. مانند استرس کلمه، استرس جمله می تواند به شما در درک گفتاری انگلیسی، حتی انگلیسی گفتاری سریع کمک کند.

استرس جمله چیزی است که به انگلیسی ریتم یا ضربان می دهد. به یاد دارید که تاکید کلمه بر روی یک هجا در یک کلمه تاکید دارد. تاکید جمله عبارت است از تاکید بر کلمات خاصی در یک جمله.

بیشتر جملات دارای دو نوع اصلی کلمه هستند.

کلمات محتوایی در تلفظ (pronunciation)

کلمات محتوایی کلمات کلیدی در یک جمله زبان انگلیسی هستند. آن ها کلمات مهمی هستند که حامل معنی یا مفهوم هستند. اگر کلمات محتوایی را از جمله حذف کنید جمله را متوجه نمی شوید. جمله هیچ معنا و مفهومی ندارد. 

 Content word: کلماتی که معنای خاص به جمله می دهند معمولا در جمله استرس می گیرند

افعال اصلی :

give – talk – buy

اسم ها :

home – bird – music

صفت ها :

red – interesting – beautiful

تلفظ (pronunciation) زبان انگلیسی + آموزش گام به گام

کلمات ساختاری

کلمات ساختاری کلمات مهمی نیستند. آن ها کلمات کوچک و ساده ای هستند که جمله را از نظر گرامری صحیح می کنند. کلمات ساختاری به جمله شکل صحیح ساختار آن را میدهند. اگر کلمات ساختاری را از جمله حذف کنید احتمالا همچنان مفهوم جمله را متوجه خواهید شد.

Structure word:  کلماتی که کاربرد گرامری دارند اغلب در جمله استرس نمی گیرند

ضمایر :

you – he – she , …

حرف های اضافه:

on – at – into, …

حروف تعریف :

a – an – the, …

حروف ربط:

but – because , …

افعال کمکی:

can – must – have, …

تذکر: به جمله زیر توجه کنید

They have been to Tehran, haven’t they?

No, they haven’t. But we have.

در جمله های فوق کلمات they و we با توجه به اینکه structure word هستند ولی در جمله استرس می گیرند.

پیوند دادن (linking)

به هم پیوستن برخی کلمات به یکدیگر گویند.

وقتی جمله ای را به زبان انگلیسی می گوییم یا تلفظ (pronunciation) می کنیم، کلمات را به یکدیگر متصل یا «پیوند» می کنیم. به دلیل این پیوند، کلمات در یک جمله همیشه مانند زمانی که آنها را به صورت جداگانه می گوییم یکسان نیستند. لینک کردن در زبان انگلیسی بسیار مهم است. اگر پیوند را بشناسید و از آن استفاده کنید، دو اتفاق می افتد:

دیگران را راحت تر درک خواهید کرد

دیگران راحت تر شما را درک خواهند کرد

اساساً دو نوع اصلی پیوند وجود دارد:

صامت ⇔ مصوت

ما کلماتی را که با صدای همخوان ختم می شوند به کلماتی که با صدای مصوت شروع می شوند پیوند می دهیم

مصوت ⇔ مصوت

ما کلماتی را که با صدای مصوت ختم می شوند به کلماتی که با صدای مصوت شروع می شوند پیوند می دهیم

تعریف لحن در تلفظ (pronunciation) زبان انگلیسی

بالا و پایین رفتن صدای ما هنگام صحبت کردن را لحن گویند. به عبارت دیگر تعریف لحن روشی که هنگام صحبت کردن یا خواندن چیزی با خواندن آن، زیر و بمی صدای شما بالا و پایین می رود. یک مثال از لحن، نحوه بلند شدن صدای شما در انتهای یک سوال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0