روش تدریس حروف به کودکان در زبان انگلیسی

در این نوشته روش تدریس حروف به کودکان در زبان انگلیسی به مدرسان به صورت آنلاین آموزش داده می شود.

تدریس حروف زبان انگلیسی به کودکان یکی از مهمترین پایه های اساسی آموزش زبان انگلیسی است. هنگامی که کودکان با حروف آشنا می شوند، آنها می توانند با استفاده از آنها کلمات را بسازند و به تدریج به مهارت در خواندن و نوشتن دست پیدا کنند. در زیر روش های مختلف تدریس حروف زبان انگلیسی به کودکان شرح داده شده است:

کمک به یادگیری حروف برای کودکان کار چالش بر انگیز است. سوال مهم اینجاست برای تدریس حروف زبان انگلیسی بایستی از کجا شروع کنیم؟ حروف را باید به ترتیب یاد بدهیم یا نه ؟ چگونه می توانید به بهترین شکل به آن ها کمک کنید؟ بهترین شیوه به عقیده کارشناسان شیوه سرگرم کننده است.

شیوه های جذاب تدریس حروف انگلیسی به کودکان:

کودکان از طریق بازی ، اکتشاف ، خواندن و دیدن یاد می گیرند. روش های سرگرم کننده و عملی بسیاری برای یادگیری حروف کودکان وجود دارد. در ادامه شیوه های جذاب تدریس حروف زبان انگلیسی به کودکان آموزش داده می شود.

1 – تدریس حروف از طریق خواندن

خواندن کتاب یک شیوه خوبی است که بچه ها حروف را یاد می گیرند. روش های سرگرم کننده و عملی بسیاری برای یادگیری حروف کودکان وجود دارد.

2 – تدریس حروف به کودکان با لمس کردن

خیلی از کودکان از طریق تماس یاد می گیرند. (با نوشتن حروف الفبا در زبان انگلیسی چه حروف بزرگ (capital letter) و چه حروف کوچک (small letter) بر روی ماسه ، خاک و … می توانید حروف را به زبان آموزان تدریس کنید). همچنین از طریق ساختن شکل های حروف بصورت سه بعدی آن را روی دیواد و اتاق ها نصب کنید و باعث می شود که دید بصری کودکان بهتر شود.

نوشته های زیر را نیز بخوانید

3 – تدریس حروف انگلیسی کودکان با پانتومیم

می توانید با بازی پانتومیم کلمه های مختلف را به کودکان تدریس کنید. کودکان از طریق این شیوه هیجان خواهند داشت و کلمه مورد نظر را حدس می زنند و سپس از آن ها بخواهید حروف آن را حدس بزنند. هم بازی و هم یادگیری همزمان اتفاق می افتد.

4 – آواز خواندن

ابتدا حروف بزرگ و حروف کوچک را بنویسید و آهنگ و صدا روی آن قرار دهید. کودکان با ریتم و آواز مطالب را بهتر یاد می گیرند و سعی می کنند همزمان آن را با ریتم تکرار کنند. این کار باعث ماندگاری حروف در ذهن آن ها خواهد شد.

5- بازی های حروف:

یکی از بهترین راه های آموزش حروف به کودکان، بازی های حروف است. این بازی ها می توانند شامل ساخت کلمات با استفاده از حروف، یافتن حروف مشخص در کلمات، تلفظ حروف و غیره باشند.

6- تصویرسازی:

تصویرسازی، یکی دیگر از روش های مؤثر در آموزش حروف به کودکان است. در این روش، هر حرف با یک تصویر یا شیء مرتبط است. برای مثال، حرف A با تصویر یک سیب مرتبط است. این روش می تواند به کودکان کمک کند تا به یادگیری حروف بپردازند و انگیزه آنها را افزایش دهد. در ادامه آموزش برخی از نقاشی با حروف انگلیسی نشان داده شده است.

برای مثال، شما می توانید با حرف A یک درخت بکشید:

A
A A
A A
A A
A A
AAAAAAA
A
A
A

با حرف C شما می توانید چیزهای مختلفی بکشید، بستگی به خلاقیت شما دارد. برای مثال، شما می توانید با حرف C یک ماهی قرمز بکشید:

CCCCC
CC C
C C
C C
CC C
CCCCC

با حرف B شما می توانید چیزهای مختلفی بکشید، بستگی به خلاقیت شما دارد. برای مثال، شما می توانید با حرف B یک پروانه بکشید

7 – تلفظ حروف:

یکی از مهمترین عوامل در یادگیری حروف، تلفظ صحیح آنها است. برای این منظور، معلمان می توانند از فیلم ها، آهنگ ها و بازی هایی که بر روی تلفظ حروف تمرکز دارند، استفاده کنند.

8- مطالعه کتاب های تصویری :

کتاب های تصویری یکی از روش هایی هستند که می توانند به کودکان کمک کنند تا حروف را به یاد بیاورند. در این کتاب ها، حروف به همراه تصاویر و کلمات قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0