استرس جمله در زبان انگلیسی

استرس جمله موسیقی گفتاری انگلیسی است. مانند استرس کلمه ، استرس جمله می تواند به شما در درک مهارت گفتاری انگلیسی کمک کند. استرس جمله چیزی است که به انگلیسی ریتم یا ضربان می دهد. به یاد دارید که تاکید کلمه بر روی یک سیلاب (هجا) در یک جمله تاکید دارد. تاکید جمله به معنی تاکید بر کلمات خاصی است.

بیشتر جملات دارای دو نوع اصلی کلمه هستند:

کلمات محتوایی (content words)

کلمات محتوایی کلمات کلیدی یک جمله هستند. آن ها کلمات مهمی هستند که حامل معنی یا مفهوم محتوا واقعی هستند. اگر کلمات محتوایی را از جمله حذف کنید جمله را متوجه نخواهید شد و جمله هیچ معنا و مفهومی ندارد.

کلمات محتوایی شامل :

افعال اصلی

اسم ها

صفت ها

قید ها

افعال کمکی منفی

کلمات ساختاری (structure words)

کلمات ساختاری کلمات مهمی نیستند. آن ها کلمات کوچک و ساده ای هستند که جمله را از نظر گرامری صحیح می کنند. آن ها به جمله شکل صحیح ساختار آن را می دهند. اگر کلمات ساختاری را از جمله حذف کنید احتمالا همچنان جمله را متوجه خواهید شد.

حال به مثال زیر توجه کنید.

Sell my car I’ve gone to France.

کلماتی که به بولد شده کلمات کلیدی یا همان کلمات محتوایی هستند. مابقی کلمات کلمات ساختاری هستند. تاکید و استرس جمله در زبان انگلیسی مربوط به کلمات محتوایی هستند. حال تا حالا فکر کرده اید که دانستن این موضوع (استرس جمله در زبان انگلیسی) مهم است؟ علت اهمیت آن به این خاطر است که ریتم و موسیقی به زبان اضافه می کند. این ریتم زبان انگلیسی است. سرعت صحبت کردن یا گوش دادن ما به زبان انگلیسی را تغییر می دهد. زمان بین هر کلمه تاکید شده یکسان است.

استرس جمله در زبان انگلیسی

کلمات ساختاری شامل:

ضمایر

حرف اضافه

موصول ها

حروف تعریف

افعال کمکی مثبت

البته قوانین بالا همیشه هم صحیح نیست. قوانین گفته شده مربوط به استرس در حالت عادی است. اما گاهی اوقات می توانیم روی کلمه تاکید کنیم که معمولا فقط یک کلمه ساختاری است.

How are you?

I am fine. How are you?

جمله دوم (you) حرف اضافه است ولی استرس می گیرد.

قوانین استرس جمله های زبان انگلیسی

قوانین پایه ای استرس جملات به صورت زیر است.

کلمات محتوایی استرس می گیرند.

کلمات ساختاری استرس ندارند.

زمان بین کلمات استرس همیشه یکسان است.

جدول زیر به شما کمک می کند که تصمیم بگیرید کدام کلمات محتوایی و کدام ساختاری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0