اهمیت و ضرورت آزمون آیلتس IELTS exam در زبان انگلیسی چیست ؟

در این بخش قصد داریم اهمیت و ضرورت آزمون آیلتس IELTS exam در زبان انگلیسی را به زبان آموزان توضیح دهیم.

آیلتس (ielts) چیست؟

سیستم آزمون زبان انگلیسی بین المللی (International English Language Testing System) یا به اختصار آیلتس (IELTS) برای کمک به کار، تحصیل یا مهاجرت به کشوری که زبان انگلیسی زبان اصلی آن است، طراحی شده است. آزمون آیلتس (IELTS) شامل کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده می باشد. در آزمون آیلتس (IELTS) توانایی شما در گوش دادن (listening)، خواندن (reading)، نوشتن (writing) و صحبت کردن (speaking) به زبان انگلیسی در طول آزمون ارزیابی خواهد شد. آیلتس در مقیاس 1 تا 9 درجه بندی می شود.

چرا ما باید آزمون آیلتس IELTS exam در زبان انگلیسی بدهیم ؟
چرا ما آزمون آیلتس می دهیم؟

اگر به دنبال کار، زندگی یا تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان هستید، باید بتوانید سطح بالایی از توانایی زبان انگلیسی را نشان دهید. زبان انگلیسی با 379 میلیون نفر گویش در سراسر جهان سومین زبان پرگویش در جهان است. توانایی برقراری ارتباط به زبان مادری کشوری که می خواهید در آن کار یا تحصیل کنید دارای مزیت های فراوانی می باشد.
آیلتس محبوب ترین آزمون برای کسانی است که به دنبال مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا هستند. در سراسر جهان توسط بیش از 11000 کارفرما، دانشگاه، مدرسه و سازمان مهاجرت از جمله 3400 موسسه در ایالات متحده آزمون آیلتس شناخته شده است.

مقیاس و درجه بندی نمرات آزمون آیلتس (ielts)

آزمون آیلتس در مقیاس صفر تا 9 درجه بندی می شود. در ادامه این مقیاس ها و سطح ها را توضیح می دهیم.

نمره 9

شرکت کننده در آزمون تسلط کامل به زبان را دارد. استفاده آنها از زبان انگلیسی مناسب، دقیق و روان است و درک کامل را نشان می دهد. این سطح را Expert user یا کاربر خبره مینامند.

نمره 8

آزمون شونده تسلط کامل بر زبان را دارد و فقط گاهی اوقات اشتباهات غیرسیستماتیک و استفاده نامناسب دارد. آنها ممکن است در موقعیت های ناآشنا برخی چیزها را اشتباه متوجه شوند. آنها استدلال های پیچیده و مفصل را به خوبی مدیریت می کنند. این سطح را کاربر بسیار خوب Very good user مینامند.

نمره 7

آزمون شونده تسلط عملیاتی بر زبان دارد، البته با نادرستی های گاه به گاه، استفاده نامناسب و سوء تفاهم در برخی موقعیت ها. آنها به طور کلی زبان پیچیده را به خوبی مدیریت می کنند و استدلال دقیق را درک می کنند. این سطح  را کاربر خوب good user مینامند.

نمره 6

داوطلب با وجود برخی نادرستی‌ها، استفاده نامناسب و سوء تفاهم، تسلط مؤثری بر زبان دارد. آنها می توانند از زبان نسبتاً پیچیده به ویژه در موقعیت های آشنا استفاده کنند. این سطح  را کاربر شایسته Competent user مینامند.

نمره 5

آزمون شونده تا حدی بر زبان تسلط دارد و در اکثر موقعیت ها با معنای کلی کنار می آید، اگرچه احتمال دارد اشتباهات زیادی مرتکب شود. آنها باید بتوانند ارتباطات اولیه را در زمینه خودشان مدیریت کنند. این سطح  را کاربر متواضع Modest user مینامند.

نمره 4

شایستگی اولیه آزمون شونده به موقعیت های آشنا محدود می شود. آنها اغلب مشکلاتی را در درک و بیان نشان می دهند. آنها قادر به استفاده از زبان پیچیده نیستند. این سطح  را کاربر محدود Limited user مینامند.

نمره 3

آزمون شونده تنها معنای کلی را در موقعیت های بسیار آشنا منتقل می کند و می فهمد. اختلالات مکرر در ارتباطات وجود دارد. این سطح  را کاربر بسیار محدود Extremely limited user مینامند.

نمره 2

آزمون شونده در درک گفتاری و نوشتاری انگلیسی با مشکلات زیادی مواجه است. این سطح  را کاربر متناوب Intermittent user مینامند.

نمره 1

آزمون شونده به جز چند کلمه مجزا توانایی استفاده از زبان را ندارد. این سطح  را غیر کاربر Non-user مینامند.

نمره 0

آزمون شونده به سوالات پاسخ نداده است.

به چه نمره آیلتس نیاز دارم؟

هر چه بتوانید در آیلتس امتیاز بیشتری کسب کنید، نشان دهنده درک بهتر و توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی است. هر نهاد مهاجرتی، دانشگاه، محل کار یا مؤسسه دارای شرایط خاصی برای نمره آیلتس خواهد بود. نمره مورد نیاز شما بستگی به کاری (یعنی کار یا تحصیل) دارد که به دنبال انجام آن در کشور هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0