چگونه خود را به آزمون مهارت شنیداری آیلتس آماده کنیم؟

در این نوشته قصد داریم داوطلبان آزمون آیلتس را به شیوه های تمرین برای تقویت مهارت شنیداری در آزمون آشنا کنیم.

1 – هر روز به انگلیسی گوش دهید.

یکی از راه هایی به شما در تقویت مهارت شنیداری در آزمون آیلتس کمک می کند گوش دادن هر روز به زبان انگلیسی است. آزمون گوش دادن برای آزمایش میزان درک زبان انگلیسی شما طراحی شده است. بنابراین واضح ترین راه برای تقویت مهارت گوش دادن این است که به زبان انگلیسی زیادی که صحبت می شود گوش دهید. اما سوال اینجاست به چه چیزی گوش دهید؟ به طیف وسیعی از موارد گوش دهید. این آزمون شامل دو بخش است.

1 – مونولوگ : فرد خودش صحبت می کند

2 – دیالوگ : مکالمه بین دو نفر خواهد بود

بنابراین شما باید هر دو روش را تمرین کنید. شبکه های خبری خوب هستند. زیرا پخش اخبار حاوی ترکیب خوبی از گزارش ها و مکالمات است. سعی کنید به اخبار های کشورهای مختلف انگلیسی زبان گوش دهید تا به درک لهجه های مختلف عادت کنید. پادکست ها منابع عالی هستند. زیرا آنها طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهند. بنابراین به راحتی می توانید در زمان موجود چیزهای جالبی را گوش دهید.

گوش دادن به سخنرانی آنلاین بسیار مفید است. گفتگو های TED برای تمرین گوش دادن به مونولوگ ها مناسب است. اغلب این گفتگو ها موضوع دارند. در یوتیوب هم میلیون ها ویدیو با موضوع های مختلف وجود دارد. رادیو آنلاین هم یکی از بهترین منابع برای مصاحبه است.

چگونه خود را به آزمون مهارت شنیداری آیلتس آماده کنیم

2 – انجام دادن تمرین های آیلتس

شما باید تست های عملی آزمون آیلتس را تمرین کنید. استراتژی های لازم برای پاسخگویی به دو نوع مختلف سوال های آزمون را بیاموزید. اما این امر در بهبود مهارت های خاص مورد نیاز شما برای دستیابی به نمره بالا کمک چندانی نمی کند. توصیه می شود 10-15% از زمان آماده سازی خود را برای تکمیل مقالات تمرینی اختصاص دهید. 85-90% زمان خود را برای گوش دادن به زبان انگلیسی بگذارید. این امر علاوه بر بهبود مهارت شنیداری خاص ، سطح عمومی زبان انگلیسی شما را نیز به سرعت ارتقا می دهد. این موضوع منجر به کسب نمرات بالاتر در قسمت های مختلف آزمون آیلتس می شود.

توصیه می کنم 10-15٪ از زمان آماده سازی خود را برای تکمیل مقالات تمرینی و 85-90٪ از زمان را برای گوش دادن به زبان انگلیسی صحبت کنید. این امر علاوه بر بهبود مهارت های شنیداری خاص ، سطح عمومی انگلیسی شما را نیز به سرعت ارتقا می دهد که منجر به کسب نمرات بالاتر در تمام قسمت های آزمون آیلتس می شود.

با این حال منبع اصلی آزمون های اصلی مجموعه مقالات امتحانی معتبر انگلیسی کمبریج است. این کتاب های عالی هستند. هر کدام شامل چهار مقاله کامل آزمون است. نسخه خریداری کنید که همراه با فایل یا سی دی صوتی باشد.

3 – نقاط ضعف خود را مشخص کنید

یکی از نکته های اساسی در تقویت مهارت شنیداری آگاهی از نقاط ضعف خود است. صرف ساعت به ساعت زبان انگلیسی و تکمیل آزمون های عملی کمک چندانی نمی کند. مگر اینکه نقاط ضعف خود را مشخص کرده و به طور خاص بر روی آن ها متمرکز شویید.

مشکل شما در دستور زبان انگلیسی است. دامنه واژگان شما کم است. دنبال کردن مکالمه ها برای شما مشکل است. یکی از راه های شناسایی نقاط ضعف خود در صورتی که نمی دانید آن ها چیست تجزیه و تحلیل آزمون های عملی و تعیین اشتباهاتی که مرتکب شده اید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0