ویژگی شخصیت مدرس در تدریس زبان انگلیسی کلاس درس چگونه باید باشد؟

در این نوشته قصد داریم شخصیت مدرس در تدریس زبان انگلیسی کلاس درس را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهیم.

به محض ورود مدرس در کلاس ، زبان آموزان مدرس را ارزیابی می کنند. از نحوه پوشش ، نحوه ارائه درس ، نحوه رفتار ، نحوه واکنش او به مسائل در کلاس و …. . معمولا حرف های مدرس یادداشت برداری می شود. مدرسان مانند سایر افراد جامعه دارای شخصیت های متفاوتی هستند و از طرفی زبان آموزان هم دارای شخصیت های متفاوتی هستند. تناسب این شخصیت ها کار بسیار دشواری است. برخی از زبان آموزان اساتیدی را دوست دارند که شخصیت اصلی مدرس را ببینند. به طور کلی توصیف شخصیت مدرس به دو دلیل کار دشواری است

1 – هیچ شخصیت مدرس ایده آل وجود ندارد.

2 – زبان آموزان نه تنها دوست دارند که مدرس حرفه ای را ببینند بلکه می خواهند که درک لحظه ای شخصیت را داشته باشند. در واقع شخصیت مدرس بین شخصیت واقعی او و شخصیتی که باید در کلاس باشد متفاوت است.

ویژگی شخصیت مدرس در تدریس زبان انگلیسی کلاس درس چگونه باید باشد

ویژگی شخصیت مثبت مدرسان

در این بخش قصد داریم شخصیت مثبت مدرس ها در تدریس زبان انگلیسی را بررسی کنیم.

ارتباط قوی با شاگرد ها

هنگامی که صحبت از آموزش موثر می شود مهارت های ارتباطی قوی ضروری است. در حقیقت ارتباط ابزاری برای غلبه بر ترس است. با برقرارب ارتباط موثر و قوی با شاگرد ها مدرس در تدریس زبان انگلیسی شخصیت او لذت بخش تر خواهد بود.

خوب گوش دادن

خوب گوش دادن یکی از مهمترین مهارت های مورد نیاز برای مدرس است. مدرس هایی که در گوش دادن و مشاهده کردن مهارت دارند می توانند به دانش آموزان در ایجاد مهارت و سطح اعتماد به نفس کمک کنند. خوب گوش دادن باعث می شود که دانش آموزان خود را بهتر بشناسند و خود را برای یادگیری بهتر آماده کنند. اگر مربی واقعا بتواند دانش آموز را بشنود می تواند بیاموزد که دانش آموزان به هدف خود برسند.

ایجاد روحیه همکاری

یکی از ویژگی های شخصیت خوب مدرس در تدریس انگلیسی ایجاد روحیه همکاری است. کار در آموزش به این معنی است که شما هرگز به تنهایی کار نمی کنید. مهم است که ذهن باز داشته باشید و از سایر مربیان یاد بگیرید. کلید موفقیت در چنین محیطی توانایی همکاری است.

سازگار با شرایط

مربیان موثر باید بتوانند در محیطی که دائما در حال تحول است کار کنید. روش های تدریس خود را بر اساس سن دانش آموزان منابع موجود و برنامه درسی متغیر شیوه ها و الزامات تغییر دهند. معلم خوب کسی اسا که در طول دوران حرفه ای خود تغییرات عظیمی در زمینه آموزش دیده باشد. امروزه با افزایش دسترسی به اینترنت ، رایانه و سایر فناوری تدریس در سی سال آینده چگونه خواهد بود؟ تنها چیزی که مسلم است تغییر است. سازگاری یکی از مهارت های کلیدی مورد نیاز برای معلمی است. دانش آموزان در سطوح مختلف یا سبک های مختلف یادگیری تربیت کنید. معلم ها باید بر اساس مخاطبان و شاگرد های خود سازگار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0