معماری دو سالانه ونیز

دو سالانه معماری ونیز 2018 “

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی معماری ونیز از ۰۵ خرداد الی ۰۴ آذر ۱۳۹۷ در شهر ونیز کشور ایتالیا برگزار می شود. موضوع کلی که توسط برگزارکنندگان دوسالانه مشخص شده است فضای آزاد Freespace می باشد. که به سخاوت روح و حس انسانیت توجه شده است. دوسالانه (بینال) معماری ونیز بی تردید برترین رویداد در زمینه معماری است. دو سالانه معماری ونیز که گردهمایی بیش از ۶٠ کشور است این فرصت را در اختیار معماران، عکاسان، هنرمندان، منتقدان و محققان قرار می دهد تا آخرین ایده ها را نمایش دهند و به معماری جهانی بیندیشند. شرکت کنندگان این فرصت را دارند تا در شهری گردش کنند که وسعتی در حدود ١٠٠٠٠ متر مربع دارد و سه بخش اصلی دارد که در جاردینی، عمارت مرکزی و آرسنال قرار گرفته اند. در این مطلب به معرفی سه کار پرداخته می شود.

عربستان سعودی: فضا در میان

آرسنال

عربستان سعودی با راه اندازی اولین غرفه خود در بی ینال معماری شرکت می کند. از این نمایشگاه با عنوان (فضاهای بین) توسط هنرمند برجسته MatAhmad Mater

برگزار می شود. جواهره السودیری مدرس دانشگاه هاروارد به خبرگزاری عربی گفت: تفسیر ما از فضای آزاد کاوش در مورد گسترش شهرها(عربستان) به عنوان یک نتیجه از رشد جمعیت است. در این نمایشگاه به بررسی اینکه چرا عربستان به یک جامعه ماشین محور تبدیل شده است پرداخته شده است.

انگلستان: جزیره

غرفه انگلیسی: جیار دینی

تیم ساخت و ساز در بیانیه ای می گوید ساخت و ساز ساختمان ها شامل بسیاری از تم ها از جمله رها کردن، بازسازی، انزوا، استعمار و تغییرات آب و هوایی است.

 

استونیا: بنای ضعیف

کلیسای سانتا ماریا

نمایندگان حاضر استونیا از  جمله لورا لینسی در این سخنرانی که در سراسر کلیسای باروک از سانتا ماریا نمایان می شود مفهوم آثار تاریخی و قدرت نمادین آنها را بررسی می کنند. بناهای تاریخی در حاشیه رشته معماری قرار دارند در حالی که مستقیما به برخی از ویژگی های مرکزی مانند محدودیت فضاهای عمومی و…قرار دارند.

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0