استراتژی های ضروری تدریس زبان انگلیسی در دوره های مختلف

در این نوشته می خواهیم استراتژی های ضروری تدریس زبان انگلیسی در دوره های مختلف به مربی های زبان آموزش خواهیم داد. آگاهی از تکنیک ها و استراتژی های ضروری در تدریس زبان انگلیسی برای مربیان ضروری است. این آگاهی باعث می شود عملکرد مربیان و یادگیری زبان آموزان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. در ادامه برخی از این استراتژی ها را با هم مرور می کنیم.

1 – در گیر شدن زبان آموزان با موضوع

از جمله کارها و استراتژی های ضروری در تدریس زبان انگلیسی درگیر کردن زبان آموزان با موضوع های مطرح شده در کلاس است. این کار باعث می شود که زبان آموزان فعال شوند. توانایی های خود را بهتر نشان دهند. جذابیت کلاس بیشتر می شود.

برخی از فعالیت هایی که زبان آموزان را درگیر موضوع می کند عبارتند از :

بازی (بسته به سن و نوع آن)

یکی از کارهایی که می توان در تدریس زبان انگلیسی انجام داد یادگیری با انجام بازی است. بازی ها می تواند بسته به سن افراد متفاوت باشد. بازی هم هیجان دارد و هم در کنار آن نکته های گرامری و مکالمه و … تمرین می شود.

موسیقی و آواز انگلیسی

گوش دادن به موسیقی و آواز یکی از استراتژی های تدریس در زبان انگلیسی است. آواز خواندن در زبان انگلیسی به علت ریتمیک بودن ماندگاری آن در ذهن زبان آموزان بیشتر خواهد بود.

بحث و گفتگو

سعی کنید در کلاس های خود شیوه بحث و گفتگو اجرا کنید. این کار تک تک زبان آموزان را درگیر می کند.

استراتژی های ضروری تدریس زبان انگلیسی در دوره های مختلف
تصاویر جذاب

استفاده از تصاویر جذاب و صحبت در مورد آن می تواند در تدریس زبان به شما کمک کند. هر زبان آموزان نظر خود را در مورد تصویر بگوید. علت و برداشت خود را از تصویر صحبت کند.

پرسش و پاسخ در کلاس

پرسش و پاسخ در کلاس خیلی زبان آموزان را در یادگیری زبان تاثیر دارد. یکی از استراتژی ها و ارزیابی های موثر جهت دانستن مطالب پرسش و پاسخ خواهد بود.

داستان های کوتاه جالب

تعریف کردن داستان های کوتاه و جذاب توسط زبان آموزان هم استراتژی موثر در تدریس زبان انگلیسی است. درک مطلب زبان آموزی که داستان را بیان می کند بهبود می یابد. در مقابل مهارت شنیداری و درک مطلب سایر زبان آموزان بهتر خواهد شد.

2 – مطالعه کردن

زبان آموزان می توانند نکات گرامری ، تلفظ ، جملات پرکاربرد ، کلمات جدید و … را مطالعه کنند. در کلاس زمان کوتاهی به زبان آموزان خود بدهید تا یک متن یا مکالمه را مطالعه کنند. سپس با پرسش و پاسخ و یا سوال های چالشی بازخورد آن ها را بسنجید.

3 – فعال کردن زبان آموزان

مدرس بایستی به طور متعادل و یکسان به زبان آموزان فرصت دهد تا آزادانه در کلاس صحبت کنند. این کار همه زبان آموزان را در کلاس به طور یکسان فعال خواهد کرد. مدرس در صورت مشاهده اشتباهات گرامری ، تلفظ و … موارد را یادداشت کند. در فرصت مناسب موارد را به آن ها توضیح دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0