راهکارهایی برای تدریس و بهبود درک مطلب و خواندن متن زبان انگلیسی

در این نوشته قصد داریم راهکارهایی برای تدریس و بهبود درک مطلب زبان انگلیسی به مدرسان و نیز زبان آموزان آموزش دهیم.

یکی از مشکلات اساسی زبان آموزان نحوه خواندن متن های انگلیسی و مدرسان زبان انگلیسی نحوه آموزش و تدریس آن است. ما در این نوشته برخی از راه کارها را به شما آموزش خواهیم داد.

تطابق متن با سطح زبان آموزان

یکی از نکته های مهم در تدریس درک مطلب و خواندن زبان انگلیسی تطابق سطح زبان آموزان با متن است. متن برای خواندن با دانش زبان آموزان بایستی مطابقت داشته باشد. برای تمرین زبان آموزان از کتاب های که زیاد سخت نباشد استفاده کنید. این کار انگیزه آن ها را افزایش خواهد داد. حداقل زبان آموزان 80 تا 90 درصد کلمه ها را بدانند و بدون هیچ کمکی تشخیص دهند. سعی کنید تمرکز بر روی تمام متن باشد تا بر روی معنی یک کلمه.

تسلط بر خواندن متن ها

برای ایجاد تسلط در خواندن متن را چندین بار بخوانید. برای تدریس درک مطلب روان خواندن متن اهمیت ویژه ای دارد. مثلا زبان آموزان بتوانند 90 کلمه را در یک دقیق بخوانند. البته هدف ما سریع خواندن نیست. بلکه خوب خواندن با سرعت متناسب است. پس سعی کنید تنها به معنی کلمه ها در تدریس درک مطلب زبان انگلیسی تمرکز نشود. بلکه به تلفظ آن ها نیز توجه شود.

راهکارهایی برای تدریس و بهبود درک مطلب و خواندن متن زبان انگلیسی

با معلم حرف بزن

اگر زبان آموز شما با درک مطلب انگلیسی مشکل دارد. ممکن است در ایجاد کلمه ها یا تمرین مهارتهای آوایی به کمک بیشتری نیاز داشته باشد. در تدریس مهارت درک مطلب زبان انگلیسی زبان آموز می تواند برداشت و خلاصه ای از متن را به زبان آموز ارائه دهد.

از زبان آموزان بخواهید در مورد آنچه که می خوانند صحبت کنند. این کار باعث می شود که به پردازش کلامی آن ها کمک کند. موضوعات کتاب را بهتر به خاطر بسپارند و بیندیشند. در حین و بعد از جلسه سوالاتی را مطرح کنید تا درک مطلب را بهتر فرا گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0