دومین نمایشگاه برقع، گفتگو

احسان میرحسینی کارشناس ارشد نقاشی، مدرس دانشگاه و مسول برگزاری دومین نمایشگاه برقع می باشد . آثار هنری میرحسینی در بیش از 20 نمایشگاه ملی و بین‌المللی به نمایش در آمده است. وی در چند سال اخیر مجموعه فعالیت هایی برای شناسایی و معرفی نسل جدید هنرجویان این استان انجام داده است. برگزاری دومین نمایشگاه گروهی نقاشی”برقع” بهانه گفتگوی ما شد.

قبل از آنکه از دومین نمایشگاه بگوید، در مورد اولین نمایشگاه گروهی نقاشی”برقع” توضیح دهید؟

اولین نمایشگاه برقع در سال 1393 در گالری گرمساری فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار و با استقبال خوب مردم مواجه شد. در اولین دوره حدود 15 نفر از نقاشان جوان استان آثارشان به نمایش در آمد و چندین نقاشی در آن نمایشگاه به فروش رسید.

استقبال مردم و فروش آثار باعث ایجاد انگیزه در دانشجویان و علاقه مندان به طراحی و نقاشی شد، آن ها مدام از من در خصوص نمایشگاه بعدی پرس جو می کردند و این درخواست ها انگیزه برگزاری دومین نمایشگاه گروهی را ایجاد کرد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ها چیست؟

این نمایشگاه ها با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای هنرجویان در استان هرمزگان برگزار می شود .تمرکز اصلی آن روی نسل جدید می باشد آن ها آینده هنری این استان را خواهند ساخت، متاسفانه در سال های اخیر برنامه و فضایی مناسب برای ارائه آثار هنرجویان و دانشجویان وجود نداشته است.

 

از 17 نفری که در این نمایشگاه انتخاب کرده ام 14 نفر آن ها متولدین دهه 70 هستند. جوان ترین فرد نمایشگاه متولد 1378 هست که حدودا 16 سال دارد. علاوه بر بندرعباس از میناب، رودان و همچنین کرج و شیراز نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

در خصوص دومین نمایشگاه نقاشی بیشتر توضیح دهید از کی شروع شد؟

فرآیند برگزاری دومین نمایشگاه از ابتدای سال 1394 شروع شد. فراخوان آن در وبسایت “برقع ” منتشر شد. آثار ابتدا به سایت ارسال، سپس اصل آثار بررسی و انتخاب نهایی انجام شد. در ادامه افراد مستعد دیگری نیز در دانشگاه شناسایی شدند و به جمع شرکت کنندگان در نمایشگاه پیوستن. در ادامه جلسات متعددی در کانون غدیر جهت چیگونگی اجرای نمایشگاه برگزار شد.

نمایشگاه چند روز بود؟ آیا مسولین با شما همکاری کردند ؟

نمایشگاه از 12لغایت 15 بهمن بود که به دلیل استقبال خوب هنردوستان و مردم تا 19بهمن تمدید شد. اداره کل ارشاد، انجمن هنرهای تجسمی، کانون غدیر بندرعباس، دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس 1و فرهنگسرای طوبی در برگزاری نمایشگاه همکاری خوبی داشتند.

 

 

 

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0