آموزش طراحی بررسی دستخط 6 طراح بزرگ

1- دلاکروا:

اوژن دلاکروا با خطوط پیچیده کار می کند. او حرکات سریع را برای خطوط آزاد و روان و خط های آرامتر برای قسمت های فوکوس شده استفاده می کند. از اولین هنرمندانی است که دستخط را به عنوان عنصر زنده هنری می داند.

80993_2004390 او با مرکب کار می کرد. مرکب غیر قابل پیش بینی تر از مداد است. خطوط ضخیم با فشار بر قلمو و خطوط نازک با اشاره نوک تیز قلمو به کاغذ به وجود می آید.Sketch Eugene Delacroix2- رامبراند وان رین:

رامبراند وان رین قلمی تند و دقیق دارد. تغییر ضخامت خطوط و حالت شلاق گونه آن در طراحی های او به کار می رود.

RvR-Selfportrait1 60534_192693 Rembrandt_Harmenszoon_van_Rijn_-_An_Elephant,_1637_-_Google_Art_Project3- هنری ماتیس:

هنری ماتیس خطوط تزیینی و ظریف دارد. عنصر فی البداهه ؛ خطوط طویل؛ روان و بدون نقشه قبلی از ویژگی های آثار او هستند. قلم او مانند زلزله نگار هر منحنی وبرامدگی را رسم می کند. او علاقه ای به نور و سایه و پرسپکتیو یا اندام صحیح نداشت. برای او خط همه چیز بود. ماتیس: « آن چه من ارزویش را دارم همانا هنری متعادل، خالص و آرام است که مضمونش به دور از اضطراب و افسردگی باشد.»

original-matisse-exhibition-poster-odalisque-galerie-maeght-lelong-henri-matissef85b9819a5e11b9f0597854569340740

4– ونسان وان گوگ:

ونسان وان گوگ خطوط مواج و پیچان دارد. او خطوط مواج و ضخیم و محکم برای درختان سرو و خطوط مواج و روان برای ابرها و خطوط کوتاه و موازی برای گندمزار و نقطه ها را برای نشان دادن کشتزارهای درو شده مورد استفاده قرار می داد. او در ایجاد بافت های مختلف از طریق خط و نقطه استاد است.

Vincent-Van-Gogh-Tree-drawings-11 f_1478 gogh.sun-cloud h2_48.190.15- ادگار دگا:

ادگار دگا خطوط ماهرانه و خط خطی های تند کنترل شده به کار می برد. در کار دگاه تعادل دلچسبی بین خطوط فی البداهگی و کنترل مشاهده می کنیم. دوباره کشی و فوکوس کردن روی خطوط پراکنده از ویژگی های آثار دگاست.

Working Title/Artist: Dancer Adjusting Her Slipper Department: Drawings & Prints Culture/Period/Location:  HB/TOA Date Code:  Working Date: 1873 photography by mma, Digital File DT1007.tif retouched by film and media (jnc) 3_29_10seat-dancer-adjusting-her-shoesدگا: « آنچه من انجام می دهم بازتاب و بررسی آثار اساتید قدیم است.»

degas-pastel2-card-small

6-جورجیو موراندی

جورجیو موراندی هاشورهای متقاطع پر صبر و حوصله به کار می برد. او سایه های کنترل شده را با دقت انجام می دهد. در شیوه ی هاشور زنی او سایه های کمرنگ به وسیله ی یک سلسله خطوط کوتاه موازی به وجود می آیند.خطوط هاشور کوتاه و منظم هستند. او هاشور ها را در چهار دسته سایه روشن- نیمه روشن، تیره روشن و تیره به کار می برد. از به کارگیری سیاه خالص اجتناب می کند. مرز اشیا و سطوح با خط بهم وصل نیستند بلکه با سطح متصل هستند.

DSC0044<<برای مشاهده سایر بخش های طراحی کلیک کنید>>

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.