سومین جشنواره هنر برای صلح، صلح با طبیعت

مقدمه :

در این پست سومین جشنواره هنر برای صلح، صلح با طبیعت (استیتمنت مجموعه «صلح با طبیعت») توضیح داده می شود.

وقتی از شلوغی شهر و ترافیک خیابان  وارد ساحل می شوید عظمت دریا، شادابی امواج و پرواز مرغان دریایی شما را وارد دنیایی از جنس شور و نشاط، تازگی و طراوات می کند. ساحل بندرعباس فضایی است برای آرامش، ورزش و دوری از شلوغی شهر، جایی است برای لذت بردن از دریای خلیج فارس. اما امروزه عواملی چون پالایش نفت، تخلیه فاضلاب های شهری و صنعتی، خشکاندن ساحل، رها کردن زباله ها، … باعث شده که خلیج فارس یکی از آلوده ترین آب های جهان باشد.

در این اثر که با اشیاء یک بار مصرف اجرا شده به تاثیر زباله ها بر محیط اشاره شده است. ازدیاد اشیاء بی جان، لشکری جان دار ایجاد کرده که سلامت انسان را تهدید می کند. این اشیاء تجزیه ناپذیر با تغذیه  آبزیان در چرخه غذایی قرار می‌گیرند و به مرور زمان آسیب های جبران ناپذیری بر طبیعت، انسان و نسل های بعد خواهد گذاشت. آثار به صورت چیدمان محیطی در سه دوره نوری ظهر، عصر و شب در ساحل بندرعباس اجرا شده است. به امید صلح انسان ها با هم و با طبیعت در سراسر جهان.

زمان برگزاری :

سومین دوره این جشنواره هنر برای صلح روز جمعه ۲۰ شهریور ماه با حضور هنرمندان، مدیران فرهنگی، سفرا، نمایندگان سازمان های جهانی و تعدادی از هنرمندان طی مراسمی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح و تا ۳۰ شهریورماه همزمان با روز جهانی صلح است ادامه خواهد داشت. گزارش افتتاحیه را اینجا بخوانید.

افتتاحیه سومین جشنواره بزرگ هنر برای صلح

مجموعه صلح با طبیعت در ساحل بندرعباس اجرا شده است. این مجموعه که زیر مجموعه “هنر ساحل” است طی چند سال در چندین مرحله چیدمان شده است. از آنجایی که این مجموعه در “سومین جشنواره بزرگ هنر برای صلح” انتخاب شده لازم می دانم از دوستانی که در تکمیل مجموعه مرا همراهی کردند نهایت سپاسگذاری را داشته باشم. از زحمات امیر حیدری، محمد اکبری زاده، شهاب آبروشن و صغری لکزایی فر که در عکاسی همراهی کردند. همچنین از احسان نفیسی، درنا انتظاری، مریم منصوری بسیار سپاسگزارم.

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0