استادان مدرنیسم در نیویورک و لندن

نمایشگاه آثار استادان بزرگ مدرنیسم در نیویورک و لندن برگزار می شود.

این نمایشگاه به کیوریتوری دکتر دیتر با ارائه آثار کمتر دیده شده ای این نقاشان در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد. این اولین نمایشگاهی است که آثار سه هنرمند شهیر شمال اروپا ادوارد مونک، پدر بالک و پر کرکبی کنار هم گرد آوری شده است. ضربه قلم و تکنیک بالک تاثیر زیادی بر هنرمندان نسل بعد اسکاندیناوی به خصوص مونک و کرکبی گذاشت. بالک و مونک  نروژی و پر کرکبی دانمارکی سنت های نقاشی قبل از خود را به چالش کشیدند و نگاه تازه ای را وارد جهان نقاشی کردند. بالک پیشگام شیوه منحصر به فرد خیس در خیس در رنگ گذاری است . مونک علاوه بر نقاشی در چاپ نیز به اوج مهارت رسید و آثار ارزنده ای را خلق کرده است. کرکبی نیز بافت ها و نقش های متفاوتی را در نقاشی های خود به کار می گیرد. این سه استاد بزرگ مدرنیست نقش بسیار زیادی در گسترش نقاشی مدرن داشته اند.

دکتر دیتر کیوریتور و نظریه پرداز هنر دارای مدرک دکترای تاریخ هنر و حفاظت از نقاشی است. او نمایشگاه های زیادی در عرصه های بین المللی برگزار کرده و مقالات و سخنرانی های مهمی در این زمینه ارائه کرده است. حیطه فعالیت او در زمینه نقاشی مدرن به خصوص سبک سورئال می باشد. او به صورت تخصصی روی آثار مونک تمرکز کرده و یکی از بزرگ ترین مونک شناسان است. وی با برگزاری نمایشگاه آثار مونک و نوشتن مقلاتی در باره او در معرفی هر چی بیشتر این هنرمند تلاش می کند.

این نمایشگاه همراه با مقالاتی از Dr. Dieter Buchhart, Prof. Øivind Storm Bjerke and Dr. Anne-Birgitte Fonsmark. می باشد.

منبع :

http://www.simondickinson.com

 

 

Salome_Hires0

last_image0

KIRKEBY___20123

La_Seine_Hires3

Nordkapp_small_Hires3

 

 

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0