گوستاو کلیمت

گوستاوکلیمت : Gustav Klimt

گوستاو کلیمت نقاش و طراح برجسته اتریشی و از سردمداران انشعاب وین است. ابتدا از امپرسیونیسم سپس هنر ژاپنی تاثیر گرفت.

تلفیق سمبلیسم با آرنوو:

کلیمت سمبلیسم را با آرنوو تلفیق کرد. وتاثیر زیادی برهنر تزیینی اتریش گذاشت. اغلب نقاشیهای کلیمت تمثیلی است. او در چهره نگاری منظره نگاری نیز دست داشت.

سفر به ایتالیا :

 برای مطالعه موزاییک های بیزانسی به ایتالیا رفت. کار او بر شیله وکوکوشکا اثر گذاشت

ویژگی آثاراش:

بخشهایی از پیکرهای شهوانی در میان نقش ونگارهای رنگین وموازاییک وار احاطه شده وفضاهای مثبت ومنفی به طوری جالب تعادل یافته اند. غنای رنگ ونومایگی ترکیب بندی به چشم میخورد.

درخت زندگی:

این اثر کلیمت دارای دو فیگور زن و مرد در سمت راست و یک فیگور زن در طرف چپ کادر می باشد. در وسط نیز درخت زندگی را میتوان مشاهده کرد.

  این تابلو بر دیوار نیز اجرا شده است. لت ها که بر سه طرف دیوار کار شده اند درخت زندگی ای را نشان می دهد که در حال چرخش است. موزاییک ها در سراسر سه دیوار اتاق ناهار خوری گسترش می یابند  این طرح ها از انواع مواد لوکس، از جمله سنگ مرمر، سرامیک، کاشی های سفال و مینا، همراه با مروارید و دیگر سنگ های نیمه قیمتی تشکیل شده است.این عمارت خصوصی توسط معماری به نام  هافمن ساخته شده است و یکی از منحصر به فرد و مجلل ترین خانه های قرن بیستم است.

پرتره Friederike Maria Beer

  این پرتره به سفارش یکی از زنان وین کشیده شده در این اثر زن کت ابریشمی  به تن دارد و نقوشی که در پس زمینه اثر دیده می شود متاثر از یک صحنه نبرد کره ای است که بر روی یک گلدان نقاشی شده بود و کلیمت با تاثیر پذیری از نقوش این گلدان عناصر شرقی و غربی را به خوبی ترکیب کرده است.

 cm168 x 130
تکنیک: رنگ روغن بر روی بوم

 

 

 

 

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0