فیلم مستند برقع

برای خرید کتاب برقع کلیک کنید

فیلم مستند برقع روز چهارشنبه بیست و هشتم بهمن ماه 1394 در همایش بررسی تن پوش های هخامنشیان و پارتیان در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تهران به نمایش درآمد .
احسان میرحسینی نویسنده کتاب برقع گفت : “این همایش  با همکاری کانون بین المللی نوروز برگزار شده است . وی اضافه کرد : فیلم مستند برقع به معرفی کتاب “برقع، هنر اقلیم و هویت بومی” می پردازد. این کتاب شامل پنج فصل می باشد که فصل اول نگاهی به تاریخچه برقع در جهان ، ایران و هرمزگان دارد ، فصل دوم به جغرافیای پژوهش مشخص شده است و همچنین در  فصل سوم دوخت برقع و ابزار ساخت آن آورده شده است و فصل چهارم فرهنگ استفاده از برقع در مناطق مختلف را بررسی کرده است و فصل پنجم نیز به تحلیل ساختار برقع های هرمزگان از دیدگاه زیبایی شناسی هنری اختصاص یافته است.”

گفتنی است این کتاب یکی از تازه ترین کتاب ها در حوزه بینارشته ای هنر و مردم شناسی است که به قلم و هزینه احسان میرحسینی به زیور طبع آراسته گشته است. مراسم رونمایی کتاب برقع ، هنر اقلیم و هویت بومی در روز سه شنبه، 6 بهمن ماه 1394 با حضور اساتید، پژوهشگران و علاقه مندان در سرای اهل قلم تهران،برگزار شده است.

میرحسینی اضافه کرد : مستند برقع شامل عکس و فیلم هایی است که در مدت 8 سال تحقیق و رفتن به بیش از 40 روستا جمع آوری شده است. تدوین این فیلم را شهاب آب روشن به عهده داشته است. وی اضافه کرد : برقع به عنوان نمادی از فرهنگ هرمزگان در ایران و شاید جهان منحصر به فرد است . برقع نشان می دهد چطور زنان هنرپرور این منطقه متناسب با شرایط اقلیمی حاشیه خلیج فارس این دست بافته را بوجود آورده و به تکامل رسانده اند .

نوشته شده توسط سمانه کمالیIMG_20160213_224501

بخش هایی از روز همایش را در تصاویر زیر مشاهده می کنید.

IMG_20160218_140635  IMG_20160217_220131

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0