سومین نمایشگاه برقع، استیتمنت

وبسایت برقع برگزار می کند؛ سومین نمایشگاه برقع با عنوان ” ناخودآگاه” در گالری مرداد ارائه خواهد شد؛ این نمایشگاه با رویکرد طراحی با هفت شرکت کننده در تاریخ 23-28 تیرماه برگزار می شود. در ادامه استیتمنت نمایشگاه آورده شده است.

«برای هنرمند بودن باید از همه چیز بگذری، از جمله از وسوسه ی هنرمند خوب بودن» جاسپر جونز

اثر هنری ریشه در انگیزش های ناخود آگاهی دارد که از لایه های جمعی ارزش های مشترک همه ی انسان ها ناشی می شود. انسان از دوران غارنشینی تا امروز تمایل به خلق تصاویر عینی و ذهنی داشته است. در گذشته طراحی به عنوان پیش طرحی برای اجرای نهایی آثار هنری بوده است. اما به مرور استقلال خود را به دست آورد و به عنوان اثری مستقل با زیبایی شناسی مختص به خود شناخته شد.

نمایشگاه های گذشته ی برقع، بیشتر بر روی نقاشی متمرکز بوده است. اما رویکرد انتخاب مجموعه آثار در سومین نمایشگاه بر اساس طراحی می باشد. زیرا امروزه با توجه به تکثر گونه های مختلف هنری توجه به طراحی کمتر شده و این در صورتی است که طراحی در ثبت ایده و الهام اولیه هنرمند نقش موثری دارد. طراحی محصول فکر، نگاه و کنکاش هنرمند است.

مجموعه آثار پیش رو تلاشی است گروهی جهت خلق آثاری که حاصل آن بیان شخصی اعضای گروه می باشد. آثاری که علاوه بر تفاوت در ساختار و محتوا دارای روح واحدی است که در قالبی فرا واقعی ارائه شده است. به صورت کلی آثار نمایشگاه، به رابطه پیچیده انسان با  طبیعت، اشیا و ترکیب  این عناصر با اندیشه و احساس هنرمند می پردازد. در فرایند اجرای آن ها سعی شده که طرح ها با ترکیبی فیگوراتیو و آبستره از امکانات موجود در طراحی برای بیان ساختار فرمی و ذهنی استفاده شود. هر کدام از آثار ارائه شده به عنوان مجموعه ای از نشانه ها و نمادها می تواند بیانی شخصی از مفاهیم فرهنگی و اجتماعی هنرمند باشد. مفاهیمی که محصول تجربه زیست او در جهان واقع و جهان هنر است.

احسان میرحسینی

تیرماه 1396

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0