عمارت کلاه فرنگی بندرعباس

این تصویر سیاه و سفید در مورخه ماه می 1917 از شهر بندرعباس گرفته شده ، این تصویر جزئی از دارایی کتابخانه بریتانیا : دفتر هند شرقی ثبت و اوراق خصوصی میباشد.
نمایی از روبروی ساختمان گمرک شهر بندرعباس ، ساختمان بزرگ در پس زمینه تصویر ، و در جلوتر مردان و پسران بندرعباس قدیم را میبینید که در امتداد اسکله درگیر بارگیری و تخلیه بسته هایی هستند . این تصویر شاید قدیمیترین تصویر از ساختمان کلاه فرنگی بندرعباس باشد .
عمارت کلاه فرنگی گمرک قدیمی و تاریخی شهر بندرعباس و محل تجارتخانه داخلی و خارجی بوده‌ است ومربوط به دوره صفویه می‌ باشد.این عمارت در مجاورت اسکله قدیمی بندرعباس در بلوار طالقانی قرار دارد.
مرکز تجاری هلندیها متعلق به کمپانی هند شرقی هلند VOC به همراه مرکز تجاری انگلیس اولین ساختمانهای بزرگ ومستحکمی بودند که در شرق سورو ( مرکز بندرعباس کنونی ) بنا گشته است و هسته اولیه شهر گامرون ، بندر عباس فعلی را تشکیل می دادند
در نقشه مربوط به این ساختمان سال 1698 ذکر گشته ، به دنبال ان مراکز تجاری و کنسولی کشورهای مختلف جهان و کم کم مردم ، از اطراف بندرعباس و منطقه لارستان ، برای تجارت و کار به گامرون آمدند ،و شهر رونق گرفت ، محله های مختلف شکل گرفت و شهر گامرون شهرت جهانی یافت.

11

منبع: وب سایت سوروقدیم

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0