کوسه شکم پر؛ ناقابل دوازده میلیون دلار

درباره کتاب: هنر معاصر چگونه بازاریابی می‌شود و سرمایه‌گذاری در هنر معاصر چه نتیجه‌ای دارد؟ چه‌طور ممکن است یک سرمایه‌گذار هوشمند ساکن نیویورک دوازده میلیون دلار برای خرید جسد نیمه‌فاسد یک کوسه پول بدهد؟ چه می‌شود که یک نقاشی اثر جکسون پولاک که با پاشیدن رنگ روی یک تخته‌ی چوبی کشیده شده، به قیمت ۱۴۰ میلیون دلار فروخته می‌شود؟ این‌ها نمونه‌هایی از سؤالاتی است که این کتاب سعی می‌کند با زبانی ساده به‌آن‌ها پاسخ دهد.

از طرفی دیگر، کتاب تلاش می‌کند تا رابطه‌ی پیچیده‌ی میان هنرمندان، دلالان آثار هنری، حراجی‌ها، گالری‌ها، نمایشگاه‌گردانان، مجموعه‌داران، موزه‌ها، نهادهای هنری، آرت‌فرها، منتقدان هنری، سرمایه‌داران و عوامل دیگر دنیای هنر را بررسی کند، تا خواننده درک روشن‌تری از ماجراهای پشت‌پرده به‌دست آورد. خواندن این کتاب، که مشهورترین کتاب حوزه‌ی اقتصاد هنر در جهان است، برای هنرمندان تجسمی، مجموعه‌داران، گالری‌داران، دلالان آثار هنری، عوامل موزه‌ها، خبرنگاران هنر، و اشخاص و نهادهای علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در هنر توصیه می‌شود.

درباره نویسنده: دُن تامپسون استاد بازاریابی و اقتصاد در رشته‌ی MBA مدرسه‌ی کسب‌وکار شولیک دانشگاه یورک (تورنتو) است.او تجربه‌ی تدریس در مدرسه‌ی اقتصاد لندن و مدرسه‌ی کسب‌وکار هاروارد را نیز درکارنامه‌ی خود دارد. تامپسون در لندن و تورنتو زندگی می‌کند و از آن‌جایی که خود یک مجموعه‌دار آثار هنری است، در این کتاب تلاش می‌کند تا مطالعه‌ای دقیق (و البته جذاب) در سازوکار اقتصاد هنر معاصر ارائه کند.

Shark_Thompsonمشخصات تکمیلی:

عنوان : کوسه شکم پر؛ناقابل دوازده میلیون دلار

ناشر: انتشارات کتاب رهنما

مولف: دن تامپسون

مترجم: اشکان زهرایی

قیمت:  ۳۵۰۰۰ تومان

منبع:http://tandismag.com

 

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0