مسیح اثر داوینچی در حراج کریستیز

آخرین اثر به جامانده از ” لئوناردو داوینچی ” نقاشی پرترهحضرت مسیح (ع)با عنوان Salvator Mundi که به سال ۱۵۰۰ میلادی بازمی‌گردد؛ در حراج کریستیز با تخمین 100 میلیون دلار فروخته می شود. این اثر یکی از ارزشمندترین آثار هنری است که تاکنون در یک حراجی به فروش رفته است.

«آلن وینترمیوت»، متخصص ارشد حراجی کریستیز معتقد است، این نقاشی یکی از بزرگترین کشفیات آثار هنری است که گاهی از آن به عنوان نسخه مذکر «مونا لیزا» یاد می‌شود و سال‌ها بود که گمان می‌شد گم شده و یا از از بین رفته است. 

این نقاشی اولین‌بار به سفارش مجموعه شخصی پادشاه چارلز اول کشیده شد و در سال ۱۹۷۳ چوب حراج خورد، اما پس از آن تا سال ۱۹۰۰ ناپدید شد. این نقاشی در سال ۱۹۵۸ در حراجی ساتبی به یک مجموعه‌دار آمریکایی فروخته شد و مجددا در سال ۲۰۰۵ به فروش رفت. این اثر در حراج در نیویورک عرضه خواهد شد. قبل از فروش، کریستی، این نقاشی استثنایی را به نقاط مهم در سراسر جهان از جمله هنگ کنگ (13-16 اکتبر)، سان فرانسیسکو (18-20 اکتبر) و لندن (24-26 اکتبر)، قبل از نمایشگاه گسترده نیویورک (28 اکتبر – 4 نوامبر) به نمایش خواهد گذاشت.

دیگر آثار مشهور او تابلوی مونالیزا و شام آخر می باشد. او علاوه نقاشی، در مجسمه‌سازی، طراحی و مهندسی بناهای تاریخی نیز استاد بود.

 Leonardo da Vinci’s Salvator Mundi

نقاشی، مسیح را در لباس رنسانسی نشان می دهد. او دست راست خود را بالا برده و دو انگشت را به صورت خاص نگه داشته و دست چپ او گوی کریستالی را نگه داشته که نماد زمین است. سالواتور مُندی به عنوان نجات دهنده جهان، موضوعی است که در تاریخ بسیار به تصویر کشیده شده است.این تم توسط نقاشان شمالی مانند جان ون ایک، هانس مونتینگ و آلبرچت دورر محبوب شد. دیگر آثار با موضوع Salvator Mundi در ادامه آورده شده است.

Select your comment provider from settings.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0