مرثیه برای هرمز

به گاه تصادم زمان و هدف، اراده رنگ خواهد باخت ، زیباترین حالت برای یک هدف، آن است که به تصادف، پیش رو باشد.”

شاهین آزما

   11   

روزی که اصغر نیک ، از هنرمندان عرصه نمایش و سرپرست گروه سیمرغ ، زمین را وداع گفت و در جزیره هرمز به بستر خاک خفت شاهین آزما پیش آمدی ناخودآگاه ، در آیین خاک سپاری هنرمند فقید ، حاضر بود پس بی هیچ کم و کاست ، به مدت چهار ساعت ، دست به کار ثبت لحظات وداع همراهان متوفی شد.

10

مجموعه حاضر ، نتیجه پدیداری هدفیست که تا دقایقی پیش از این انطباق بی غرض زاده نشده بود. هدفی که آغاز و انجامی همزمان دارد و موید چیره دستی جوینده خویش است.

14

آثار این مجموعه به لحاظ بصری ، وامدار بارقه هایی از اکسپرسیونیزم همیشگی آزما هستند که با زبان نماد ، در میدان محتوی ، به نوعی رئالیسم اجتماعی می پیوندند.

12

هم نشینی و همگونی فرمالیستی طبیعت بی جان شخصیت ها ، حضور یگانه ، تصویری با دو رنگ فام در میان سیاهی ها و سپیدی ها ، ترکیب بندی های موزون و تضاد قدرتمند نیره روشن ها در عین برخورداری بجا از نور به امداد انتقال این محتوی می تازد. نخستین سوی درخشان این آثار اما شکل گیری فاخر آن ها در زمانی محدود است.

13

شاهین آزما متولد دهم مهرماه 1364 خورشیدی به شهر تهران و فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشکده هنر و معماریست.

او پیشتر نمایشگاه فیلم ” ماهی و گریه” به کارگردانی شهرام مکری را در خانه هنرمندان ایران ، برگزار کرد چندی از پس آن نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین عکاس سینما از سی و سومین جشنواره فیلم فجر شد.

15

مرثیه هرمز دومین نمایشگاه انفرادی اوست که عواید اقتصادی حاصل از آن نثار تهیدستان جزیره هرمز خواهند شد.

پندار جمالیان

موسسه تخصصی هنرهای تجسمی

 

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0