سبک

سبک از عناصر بسیار مهم در استیتمنت نویسی است. در ادامه مطالبی راجع به آن را مطالعه کنید.

سبک در استیتمنت نویسی، روش و رویکردی است که هنرمند از آغاز تا پایان یک پروژه ( عموما یک دوره) انتخاب می‌کند که شامل انتخاب‌های منسجم و یک دست سوژه ، چگونگی اجرای سوژه ، سازمان دهی بصری ، ابزار و انتخاب‌های متمایز و قابل تشخیص می‌باشد.

سبک چیست: style

  1. سبک ( شیوه هنری ) خصلت های صوری و ساختاری شاخص و متمایز در یک اثر یا گروهی از آثار هنری است.
  2. این ویژگی ها باید از پیوندی درونی و ارتباطی اندام وار بر خوردار باشند. یا باید نشانه های بیان یک واحد کامل را عرضه بدارند.
  3. مثلا خصوصیاتی چون شکل های پویا یا سطح های متابین روشنی یا تاریکی یا ترکیب بندی غیر متمرکز هر کدام جداگانه معرف سبک نقاشی باروک نیستند. بلکه وحدت این ویژگی های صوری و ساختاری است. که نقاشی های این عصر را مشخص می کند.
  4. هر سبک نشان از دوره ای تاریخی یا مردم معین دارد. واژه هایی چون کلاسیک، ارگانیک و انتزاعی که به عنوان سبک مورد استفاده قرار می گیرند مربوط یا دوره ای معین نیستند.
  5. سبک را در خصوص سیاق اجرای اثر هنری در برابر موضوع و یا نحوه سازمان بندی آن به کار می برند. که با اسلوب اشتباه می شود.

عناصر سبک :

موضوع : موضوع شامل اشیاء . انسان . حیوانات . معماری ، مناظر و طیبعت می‌باشد .

ساختار : ترکیب بندی ، نظم و کنتراست ، رنگ و کیفیت‌های بصری است. به صورت کلی مطالعه و تمرین مبانی هنرهای تجسمی در بهبود کیفیت ساختار بسیار به شما کمک خواهد کرد.

زیبا شناسی : شامل عناصر عاطفی ، نمادین، روانشناختی و انتزاع است .

سبک : یه قول استفان بایلی ” سبک پری ست که به نیزه کمک می‌کند تا به هدف بزند ، نه آن پری که برای تزئین بر روی کلاه توست”.

و به نقل از سیدنی لومت : سبکی که خود رانشان می‌دهد فقط تزئین باشد سبک نیست سبک باید در خدمت ایده باشد و باید میان ایده و سبک ارتباط وجود داشته باشد .

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0