مقدمه :

در این پست طراحی جمجه به شما هنرآموزان آموزش داده می شود. به هنگام اجرای یک تمرین طراحی همیشه بهتر است کار را از اول شروع کنید همین امر برای طراحی از جمجمه هم مصداق دارد اگرچه میلیون ها چهره مختلف و متفاوت در دنیا وجود دارد اما همگی دارای ساختار بنیادین مشابهی هستند و آن جمجمه است.

 با مطالعه و طراحی جمجمه اطلاعات مهمی درباره ی نحوه ارتباط بین چهره و مشخصات آن با یکدیگر فرا خواهید گرفت. اگر می خواهید به طراحی چهره بپردازید یکی از لوازم ضروری کارتان داشتن یک مدل جمجمه است. چنین مدل هایی را می توان از فروشگاه های لوازم هنری یا فروشگاه های لوازم کمک آموزشی و علمی خریداری کنید. سعی کنید جمجمه را در موقعیت ها و حالات مختلف طراحی کنید.

روش کار :

پس از مرحله ساده سازی سر و چهره به سطوح اصلی، حال باید کار را پیش تر ببریم و ویژگی ها و مشخصات چهره و سر را با دقت بیشتری مطالعه کنیم. در این مرحله توصیه می کنیم که طرح ها را با چشمان نیمه باز مشاهده کنید. این کار به شما امکان می دهد تا جزئیات چهره را حذف کنید و فقط شکل های بزرگ را ببینید- یعنی سطوح اصلی. وقتی سر را طراحی می کنید همیشه کا را با سطوح بزرگ آغاز کنید و سپس به تدریج به شکل ها و مشخصات کوچک تر و سرانجام به جزئیات بپردازید.

گرچه سر افراد به نظر بسیار متفاوت می رسد، با این وجود همگی دارای مشابهت هایی هستند. این تشابهات به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از تناسبات اصلی برای طراحی سرو چهره بهره ببرید.

سر به صورت کلی به شکل تخم مرغ است  سپس یک خط راهنمای افقی برای چشم ها را حدودا در فاصله میانه  بالای سر تا چانه رسم کنید این خط باید بیضوی باشد سپس خط دیگری در فاصله ی میانی خط چشم ها و چانه، جایی که پایین بینی قرار می گیرد رسم کنید سپس خط میانی که به صورت عمودی است مشخص سازید. سپس شروع به سایه روشن زدن می کنیم و مناطق بزرگ تیره را در سطح مشخص می کنید و سپس سایه روشن های متنوع درون طرح را مشخص می کنید.

علاقمندی ها 0