آموزش طراحی، 6 طراح

1- دلاکروا:

اوژن دلاکروا با خطوط پیچیده کار می کند. او حرکات سریع را برای خطوط آزاد و روان و خط های آرامتر برای قسمت های فوکوس شده استفاده می کند. از اولین هنرمندانی است که دستخط را به عنوان عنصر زنده هنری می داند.

80993_2004390 او با مرکب کار می کرد. مرکب غیر قابل پیش بینی تر از مداد است. خطوط ضخیم با فشار بر قلمو و خطوط نازک با اشاره نوک تیز قلمو به کاغذ به وجود می آید.2- رامبراند وان رین:

رامبراند وان رین قلمی تند و دقیق دارد. تغییر ضخامت خطوط و حالت شلاق گونه آن در طراحی های او به کار می رود.

RvR-Selfportrait1 60534_192693 Rembrandt_Harmenszoon_van_Rijn_-_An_Elephant,_1637_-_Google_Art_Project3- هنری ماتیس:

هنری ماتیس خطوط تزیینی و ظریف دارد. عنصر فی البداهه ؛ خطوط طویل؛ روان و بدون نقشه قبلی از ویژگی های آثار او هستند. قلم او مانند زلزله نگار هر منحنی وبرامدگی را رسم می کند. او علاقه ای به نور و سایه و پرسپکتیو یا اندام صحیح نداشت. برای او خط همه چیز بود. ماتیس: « آن چه من ارزویش را دارم همانا هنری متعادل، خالص و آرام است که مضمونش به دور از اضطراب و افسردگی باشد.»

f85b9819a5e11b9f0597854569340740

4– ونسان وان گوگ:

ونسان وان گوگ خطوط مواج و پیچان دارد. او خطوط مواج و ضخیم و محکم برای درختان سرو و خطوط مواج و روان برای ابرها و خطوط کوتاه و موازی برای گندمزار و نقطه ها را برای نشان دادن کشتزارهای درو شده مورد استفاده قرار می داد. او در ایجاد بافت های مختلف از طریق خط و نقطه استاد است.

Vincent-Van-Gogh-Tree-drawings-11 f_1478 gogh.sun-cloud h2_48.190.15- ادگار دگا:

ادگار دگا خطوط ماهرانه و خط خطی های تند کنترل شده به کار می برد. در کار دگاه تعادل دلچسبی بین خطوط فی البداهگی و کنترل مشاهده می کنیم. دوباره کشی و فوکوس کردن روی خطوط پراکنده از ویژگی های آثار دگاست.

Working Title/Artist: Dancer Adjusting Her Slipper Department: Drawings & Prints Culture/Period/Location:  HB/TOA Date Code:  Working Date: 1873 photography by mma, Digital File DT1007.tif retouched by film and media (jnc) 3_29_10seat-dancer-adjusting-her-shoesدگا: « آنچه من انجام می دهم بازتاب و بررسی آثار اساتید قدیم است.»

degas-pastel2-card-small

6-جورجیو موراندی

جورجیو موراندی هاشورهای متقاطع پر صبر و حوصله به کار می برد. او سایه های کنترل شده را با دقت انجام می دهد. در شیوه ی هاشور زنی او سایه های کمرنگ به وسیله ی یک سلسله خطوط کوتاه موازی به وجود می آیند.خطوط هاشور کوتاه و منظم هستند. او هاشور ها را در چهار دسته سایه روشن- نیمه روشن، تیره روشن و تیره به کار می برد. از به کارگیری سیاه خالص اجتناب می کند. مرز اشیا و سطوح با خط بهم وصل نیستند بلکه با سطح متصل هستند.

DSC0044

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0