آموزش نقاشی با مداد رنگی ، لوازم مورد نیاز

مداد رنگی:

  1. مدادهای رنگی در اساس مثل مدادهای گرافیتی هستند. اما در آنها به جای گرافیت و خاک رس از مخلوط خاک رس و رنگدانه استفاده می‌شود مداد رنگی ها با افزودن استینهای رنگی معدنی به ماده اولیه ساخت مداد، ساخته می شوند و انواع آنها با افزودن رزینها، روغن ها و موم ها با پارافین و یا مواد اکریلیک ساخته می‌شوند.
  2. مغزی مدادهای رنگی مانند گرافیت و خاک رس در کوره حرارت نمی‌بینند و پخته نمی شوند بلکه به جای پختن آن را خشک می‌کنند از مدادهای رنگی بیشتر برای نقاشی بر روی کاغذ و مقوا استفاده می‌کنند در رنگ آمیزی با مداد رنگی در واقع لایه‌های رنگ روی هم قرار میگیرند و ترکیب بصری ایجاد می کنند ولی مثل رنگ نمی توانند باهم مخلوط شوند بنابراین تعداد مدادهای رنگی از نظر رنگ و تیره روشنی باید زیاد باشد.
  3. مداد رنگی هایی ساخته شده است که مغزی آنها از جنس پاستل است. کار با این مداد رنگیها همانند کار با پاستل است ولی در کارهای کوچکتر و ظریفتر به کار می روند و جزییات را با آنها انجام می دهند.
  4. بعضی از مدادهای رنگی هم مثل مدادهای گرافیتی مخصوص نقاشان ساخته می شود. این مدادها در مغز خود مقدار زیادی مواد رنگی دارند و کیفیت مواد رنگی آنها نیز عالی است این بدان معناست که اثر این مدادها تا حد قابل قبولی در مقابل نور مقاوم هستند.
  5. مدادهای رنگی مخصوص طراحان و نقاشان اغلب مغزی ضخیمی دارند ولی مدادهایی مغزی نازک نیز تهیه می شوند که مخصوص کارهای ظریف و جزئیات است.

مداد رنگی آبرنگی

  1. مداد رنگی های قابل حل در آب را مداد رنگی آبرنگی می نامند. این مدادها در ظاهر شبیه مداد رنگی های معمولی هستند ولی مغزی آنها حاوی موادی است که در آب حل می شود. از این مداد مثل مداد رنگیهای معمولی استفاده می شود ولی وقتی قلم موی خیس یا اسفنج خیس و یا با انگشت خیس روی آن بکشیم حالت آبرنگ به خود گرفته و رنگ آن ها روی کاغذ پخش می شود.
  2. با خیس کردن خود مداد و با خیس کردن طراحی، تصویری بوجود می آید که خصوصیات آن تغییر می یابد. با این مدادها می توان تکنیک طراحی و نقاشی را به طور همزمان بکار گرفت، این مدادها بویژه برای تکنیک های ترکیبی که در آنها بعضی رنگها شسته شده و بعضی دیگر به حالت طراحی باقی می ماند بسیار مناسب اند.
  3. مداد های آبرنگی معمولا حاوی رنگدانه های قوی طبیعی هستند که با مواد پرکننده مخلوط شده است. در مدادهای آبرنگی مقدار رنگدانه کمتر از آبرنگهای خوب است.

۱– مقوا: البته توجه داشت که انتخاب ابعاد اختیاری است. بسته به نوع کار فرق می کند. مقوا فابریانو ، کانسون نمونه های از مقوا های خوب برای این کار هستند.تخته شاسی، پاک کن، تراش : بایستی تیز باشد البته می توان از کاتر هم استفاده کرد

 2 – مداد رنگی : هر چه تعداد رنگ ها بیشتر باشد بهتر است البته این تعداد بسته به نوع مدل دارد. مداد رنگی بایستی مغزش نرم باشد تا بافت مقوا خراب نشود. مدل مطلوب faber-castle می باشد

d

3 – مدل نقاشی : مدل های نقاشی را می توان از محیط پیرامون ، عکس ها  ، ذهن و … انتخاب نمود. بهتر است برای ایجاد طرح اولیه از مداد رنگی (رنگ اکر یا هر رنگ کمرنگی) استفاده شود چرا که استفاده از مداد سیاه باعث می شود هنگام رنگ آمیزی کیفیت رنگ را آسیب بزند.

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0