آموزش آنلاین طراحی حجم مخروط

در این نوشته قصد داریم طراحی حجم مخروط و نحوه کشیدن آن را به شما هنرجویان آموزش دهیم.

به تصویر کشیدن اشکال هندسی یک مهارت اساسی برای هر هنرمندی است. بنابراین به شما نشان می دهیم که چگونه یک مخروط بکشید.

با آموختن نحوه ترسیم مخروط نه تنها می توانید اشیا نزدیک به این شکل هندسی را راحتتر به تصویر بکشید بلکه ترسیم سایه ها را نیز تمرین کنید. ترسیم مخروط به وضوح از یک توپ دشوارتر است. اما با مراحل نسبتا ساده زیر می توانید یاد بگیرید که چگونه یک مخروط را آسان و سریع بکشید.

وسایل مورد نیاز طراحی مخروط

مداد

کاغذ

پاک کن

لوازم رنگ آمیزی

آموزش طراحی حجم مخروط

آموزش گام به گام طراحی حجم مخروط همراه با عکس (شیوه 1)

در این قسمت به صورت گام به گام نحوه طراحی حجم مخروط را به هنرجویان به شکل ساده آموزش خواهیم داد.

1 – یک بیضی رسم کنید.

2 – یک خط مستقیم را از مرکز بیضی به تصویر بکشید.

3 – یک خط مستقیم از بالا به سمت چپ بیضی ترسیم کنید.

4 – مرحله قبل را تکرار کنید و همان خط را در سمت راست ترسیم کنید.

5 – خطوط کمکی را مطابق شکل با دقت حذف کنید.

6 – در این مرحله مخروط خود را به سلیقه خود رنگ آمیزی کنید.

اگر مراحل فوق را به درستی انجام دادید و طراحی مخروط شما عالی به نظر می رسد عجله نکنید. سعی کنید دوباره مراحل کشیدن را انجام دهید تا مهارت لازم را کسب کنید. فورا شروع به انجام کارهای دیگر نکنید. برای اینکه بتوانید مانند هنرمند واقعی نقاشی بکشید باید زیاد تمرین کنید. مخروط را از زاویه های مختلف و نورهای مختلف ترسیم کنید. سعی کنید مخروط را با مداد به صورت سایه و روشن بکشید. برای اینکه هنگام طراحی با مشکل مواجه نشوید می توانید از یک مخروط برای ترسیم استفاده کنید.

شیوه دوم طراحی حجم مخروط به صورت گام به گام

گام اول

1 – اول از همه یک خط افقی را بکشید که از مرکز پایه مخروطی عبور می کند.  سپس از مرکز این خط یک خط عمودی بلند را بکشید که محور مرکزی مخروط خواهد بود.  درک این نکته بسیار مهم است که این‌ها فقط مراحل آماده‌سازی اولیه هستند که تمام خطوط ایجاد شده در این جا باید در انتها قابل‌مشاهده نباشند. 

گام دوم

2 – اکنون دو خط را به تصویر بکشید که از بالای خط عمودی شروع شده و به طرفین می‌روند و با فاصله مساوی از یکدیگر به خط افقی متصل می شوند. توجه داشته باشید که ساختار به تصویر کشیده شده توسط شما باید متناسب و یکنواخت باشد.

گام سوم

3 –  این مرحله کمی سخت‌تر خواهد بود.  با استفاده از خطوط بسیار صاف ، پایه مخروط که به شکل بیضی است به تصویر بکشید. قسمت جلو یعنی قسمتی که از مخروط که برای ما قابل مشاهده است باید تیره تر از قسمتی باشد که از دید ما پنهان است. برای بررسی تناسب یک طرح از طریق آینه به آن نگاه کنید.

گام چهارم

4 – حال با کمک یک پاک کن از شر تمام ساختارهای غیر ضروری که در مراحل اولیه ایجاد کردید خلاص شوید. اگر می بینید که مخلوط به اندازه کافی به نظر نمی رسد یا چیزی کم دارد مناطق مورد نیاز را با دقت اصلاح کنید. اگر همه چیز درست به نظر می رسد. سپس شما به مرحله بعدی بروید جایی که شروع به کشیدن سایه ها می کنید.

5 – سایه ها باید با در نظر گرفتن خطوط و شکل مخروط اعمال شود تا مخروط سه بعدی به نظر برسد. در اینجا آموزش رسم مخروط کامل شد. اگر در کشیدن مخروط به مشکل برخورد کردید دوباره مراحل را با دقت انجام دهید و اشتباهات خود را اصلاح کنید.

اگر شما هم شیوه ای برای کشیدن مخروط درطراحی دارید می توانید در بخش دیدگاه ها نظرات خود را بیان کنید.

Select your comment provider from settings.

یک پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    بسسسسسسسسسسسسسسسیار عالی
    لازم دانستم تا بپاس زحماتتان از شما تشکر و قددانی کنم.
    یک خواهش دارم
    مثلا بنده سطل استوانه ای دارم که دهانه آن ۳۰ سانتیمتر است .اگر بهواهم درپوش استوانه ای برای آن بسازم چه قوانینی دارد و چگونه باید محاسبه کنم تا بتوانم بسازم.
    اگر راهنمایی بفرمایید ممنون خواهم شد
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0