بصیری و صدری در موزه هنرهای معاصر

دراین نمایشگاه 44 اثر نقاشی و حجمی از مهرداد صدری و15 مجموعه آثار چیدمان نقاشی و حجمی از بیژن بصیری به نمایش در آمده است.

نمایشگاه آثار بیژن بصیری؛ هنرمند ایرانی مقیم ایتالیا با عنوان « مطلق» عصرروز جمعه 12 تیرماه با حضور هنرمندان در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافت.

بصیری هنرمند ایرانی – ایتالیایی است. آثارش به خاطر حضور در فرهنگ این کشور چند وجهی شده، اسطوره های مختلف را در خود دارد و هم شعر است و هم موسیقی.

بیژن بصیری با خواندن نوشته ای برای حاضران در موزه گفت: امروز اولین روز من در ایران است. پس از سال ها طی طریق در اقیانوس تجسم، امروز پس از چهل سال به نقطه آغاز می رسم. انگار تمام این زمان در یک لحظه اتفاق افتاده، لحظه ای به طول یک عمر.هنر به زمان وسعت می دهد و از آن تغذیه می کند، من کم می گویم ، چرا که اینجا مکان دیدن است.

بصیری در ادامه افزود : جایی که نگاه به اکتشاف فضای ناشناخته ، در پیچ و خم رخدادها در تقارن دقیق اتفاقات در زمانی که تسلیم آرایش نیست بی توقف تا درخشش شهود می رود. در این مسیر نقطه تقاطع سرنوشت و خاکم را « مطلق» می نامم. مطلق همچون قطره ای است که در دریا محو نمی گردد و چون مروارید به آرامی فرو می نشیند در اعماق حس.

نمایشگاه آثارمهرداد صدری؛ هنرمند ایرانی مقیم اتریش نیز 24 خردادماه در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز شد و نمایشگاه این دو هنرمند تا 16 مردادماه در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه داشت.

 

 

Select your comment provider from settings.

2 پاسخ

  1. تشکر از ارائه آثار هنری که در ترکیب بندی بدون مرز و حس و حالی آزاد و رها که در رنگ گذاری آثار مشاهده میشود سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0