آثار احسان میرحسینی در فجر

حضور موفق نقاش هرمزگانی در کارزار رقابتی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر

نقاش توانمند هرمزگانی دومین حضور پیاپی موفق خود را در جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر تجربه کرد.

احسان میرحسینی در دوره پنجم این جشنواره در حالی حضور پیدا کرد که در چهارمین دوره نیز حضور اثرگذاری داشته است.

 وی در این خصوص اظهار داشت: « جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بزرگترین اتفاق هنری کشور محسوب می شود و راه یابی به این جشنواره افتخار بزرگی در کارنامه کاریش می باشد.»

به گفته میرحسینی جشنواره امسال به نسبت دوره قبل با استقبال بیشتری از سوی هنرمندان روبرو شده است. در مجموع بیش از11 هزار و 500 اثر در بخش های مختلف هنرهای تجسمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در رشته نقاشی از میان 1500 اثر 36اثر نقاشی به جشنواره تجسمی فجر راه یافته است.

 وی که هم اکنون به عنوان مدرس در دانشگاه های هرمزگان به تدریس نقاشی می پردازد؛ در رشته نقاشی اولین هنرمند هرمزگانی است که آثارش به صورت پیاپی در جشنواره های هنرهای تجسمی فجر پذیرفته می شود.

وی در این خصوص می افزاید که استان هرمزگان هنرمندان توانمندی دارد که چنانچه فضای علمی غنی تری را در اختیار داشته باشند می تواند صاحب حضور پررنگتر و بهتر آنان در جشنواره های معتبر هنری باشد.

میرحسینی را می توان از جمله هنرمندانی دانست که مسیر پیشرفت را عمیق و خطی طی می کند به گونه ای که او به امور تجربی و تحقیقی مقوله های هنری در استان نیز پرداخته است و پژوهش بررسی زیبایی شناسی برقع های هرمزگان یکی از موفق ترین کارهای پژوهشی وی تاکنون بوده است که منجر به احیای این دست بافت هنری شده است.

وی سال 91 را یکی از پرکارترین  سال های کاریش دانست و با اشاره به نمایشگاه انفرادیش در خانه هنرمندان تهران در شهریور ماه امسال اظهار داشت که این نمایشگاه با عنوان ” گاریز یا زیبایی شناسی درد” به صورت مولتی مدیا(چیدمان، ویدئو و عکس) ارائه شده که به مسئله محیط زیست پرداخته و مرگ بیش از 12هزار کیلو ماهی گاریز را در ساحل بندرعباس موضوع نمایشگاه قرار داده بود. این نمایشگاه بسیار مورد توجه قرار گرفته و تجربه گران بهایی در کارنامه کاری او می باشد.

ایشان در ادامه اظهار امیدواری کرد که به زودی در بندرعباس نیز نمایشگاه نقاشی برپا خواهد کرد.

لازم به ذکر است که آثار پذیرفته شدگان این دوره از جشنواره فجراز تاریخ 14 بهمن تا12 اسفند ماه، 1391در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش  گذاشته می شود.

مینا کیانی1391

 

 

Select your comment provider from settings.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی ها 0